یکی از کارمندان مارک‌های معتبر مبلمان در مشهد گفت: قیمت مبلمان استیل و راحتی نوسانات زیادی در بازار داشته است.

زهره طالبی یکی از کارمندان مارک‌های معتبر مبلمان در مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: از پارسال تاکنون قیمت مبلمان با نوساناتی همراه بوده به طوری که قیمت یک دست مبل استیل دست ساز از رنج ۳۰ میلیون تومان به بالا، مبلمان راحتی از ۸ و ۹ میلیون تومان به بالا و مبلمان تجملاتی از ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان به بالا است.

او ادامه داد: کار‌های تولیدی افزایش قیمت نداشته، چون توسط کارخانه‌ی مربوطه تولید می‌شود و فقط در شرایطی قیمت مبلمان تولیدی افزایش می‌یابد که قیمت چوب افزایش یابد.

این فروشنده با اشاره به شناسایی کیفیت مبلمان، گفت: مردم برای فهمیدن کیفیت مبلمان باید به گارانتی آن محصول و ضمانت و خدماتی که داراست توجه کنند که این موارد را می‌توانند با دقت و مشاهده شناسنامه (کارت گارانتی) آن محصول سهولت بخشند.

طالبی افزود: مبلمان استیل (منبت) دست ساز قابل شناسایی اند، اما اگر با دستگاه‌های CNC انجام شده باشند تشخیص داده نمی‌شوند مگر توسط افراد متخصص در این حیطه.

این کارمند مارک‌های معتبر مبلمان در مشهد گفت: مبل‌های راحتی بیشتر مورد استفاده و کاربرد عموم مردم است به دلیل مقرون به صرفه بودن و قابل استفاده‌تر بودن آن که خرید مبلمان راحتی بستگی به درآمد و فضای خانه دارد (برای خرید جهیزیه هم بیشتر از مبلمان راحتی استفاده می‌شود).

او تصریح کرد: شستن مبلمان راحتی امری کاملا اشتباه است، چون به فوم و چوب مبل آسیب جدی می‌رساند، خانواده‌ها در صورت ایجاد لکه یا کثیفی روی پارچه مبلمان راحتی می‌توانند هفته‌ای یکبار با شوینده‌های مخصوص آن را تمیز کرده تا دیگر نیازی به دستگاه‌های شوینده مبلمان نداشته باشند.

این فروشنده گفت: در حال حاضر کار واردات نداریم به دلیل اشباع این شغل، کار صادراتی هم صورت نمی‌گیرد، چون مبلمان راحتی ۱۰ تا ۱۲ سال به طور میانگین عمر می‌کنند.

طالبی افزود: اگر چوب مبلمان جنسی عالی داشته باشد و کارشناس آنرا تایید کند مردم دیگر نیازی به خرید مبلمان جدید ندارند و می‌توانند مبلمان قبلی خود را بازسازی کنند که برای این کار فقط باید از کلاف مبلمان خود اطمینان داشته باشند.

انتهای پیام//ی. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.