رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از اهدای ۹ هزار و ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی برای راکبان موتور سوار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی سلطانی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در همایش آموزشی ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده‌ای در روستای کنگرلو از توابع مشگین شهر از اهدای  ۹ هزار و ۶۰۰ عدد کلاه ایمنی از بدو اجرای این طرح از سال ۹۰ تا به امروز به صورت رایگان در بین کاربران آسیب پذیر به خصوص راکبان موتور سوار خبر داد.

او بیان کرد: در مدت یاد شده ۵ هزار و ۲۰۰ عدد شبرنگ مخصوص موتورسواران، ۳ هزار و ۴۰۰ عدد چراغ قوه دستی برای عابران پیاده، ۲ هزار و ۱۳۰ بسته شبرنگ مخصوص ادوات کشاورزی و هزار عدد کپسول آتش نشانی در بین کاربران آسیب پذیر جاده‌ای بصورت رایگان توزیع شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل نداشتن کلاه ایمنی، استفاده ناصحیح از موتور، حمل موتور دیگر، استفاده از موتور در پیاده رو وبرخلاف جهت حرکت کردن را از عمده تخلفات موتورسواران عنوان کرد و افزود: در اکثرتصادفات، فوتی‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین و نداشتن کلاه ایمنی در اثر ضربه به سربوده است.

سلطانی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی کاربران آسیب پذیر جاده‌ای از مقررات ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای همه ساله با برنامه‌های مدون برگزار می‌شود افزود: در این همایش کابران با ضرورت‌های تردد در جاده ها، رفتار‌های صحیح ترافیکی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کارشناسان این اداره کل آشنا می‌شوند.

او با اشاره به اینکه استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده وهزینه‌های بسیاری را برای خانواده‌ها متحمل کرده است تصریح کرد: عمده برنامه‌های آموزشی برای موتورسواران، رانندگان وانت بار و ادوات کشاورزی و عابران پیاده در روستا‌های حاشیه راه‌های استان برگزار می‌شود که انتظار می‌رود رانندگان با آموزش صحیح نسبت به رعایت قوانین در ایام سال اقدام کنند.

در پایان این مراسم ۳۶ عدد کلاه ایمنی، ۶ بسته شبرنگ ادوات کشاورزی و ۴ عدد کپسول اتش نشانی برای وانت بار‌ها به شرکنت کنندگان در این دوره آموزشی اهداء شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.