مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:سال آینده ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل انجام خواهد شد.

۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در استان اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تخصیص به موقع اعتبارات استانی و حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه استان شاهد اجرای این مهم باشیم.

او از فعالیت ۸۷ شرکت حمل ونقل و ۱۱ هزار و ۴۰۰ راننده در استان اردبیل خبرداد و تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ تن کالا توسط رانندگان در استان جابجا شده است.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل توزیع ۵۶ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای در بین رانندگان استان اردبیل را عنوان کرد و افزود: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتورسواران است که از زمان اجرای طرح از سال ۹۱ تاکنون ۹ هزار و ۶۵۰ عدد کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران توزیع شده است.

رحمتی تصریح کرد:در ۸ ماهه گذشته ۷۲۳ نفر از رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌ای در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت وگواهی آموزشی دریافت کرده اند که ۴۵۱ نفر در دوره بدو خدمت باری، ۱۲۸ نفردر دوره بدو خدمت مسافری، ۱۱ نفردر دوره حمل ونقل بار‌های ترافیکی و ۱۳۳ نفر نیزدر دوره حمل ونقل مواد خطرناک شرکت کرده اند.

او گفت: از ابتدای امسال به ۱۳۹ تخلف مطرح شده در حوزه‌های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی و ۱۰۹ رای نیز صادر شده، ۸۱ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۲۸ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون‌ها دانست.

رحمتی ایمن سازی محور‌ها و حذف نقاط حادثه خیز اولویت اصلی راهداری دانست و تصریح کرد: از ۲۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در محور‌های استان ۱۰ مورد حذف و ۸ مورد دیگـر نیز در دست اجراست.

او با اشاره به اینکه ۱۶۵ هزار متربع لکه گیری و ۱۰۸ هزار مترطول درزگیری در محور‌های مواصلاتی انجام شده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۳ کیلومتر از محور‌های اصلی، فرعی و روستائی استان روکش آسفالت و بیش از یک هزارو ۲۵۵ کیلومتر از جاده‌ها نیز تجدید خط کشی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.