آئین واگذاری همزمان ۱۶۷۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

آئین واگذاری همزمان ۱۶۷۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،وحید  قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: یکی از جنبه‌های توانمندسازی اعطای مسکن به خانواده های دارای فرزند معلول است زیرا هزینه مسکن بخش زیادی از مجموعه هزینه های خانواده را به خود اختصاص می دهد.

او ادامه داد: واگذاری این مسکن ها تفاوتی با واگذاری‌های قبلی دارد، واگذاری‌های قبلی در واقع تسهیلگری مسکن بوده که بخشی از هزینه مسکن توسط خود خانواده از طریق بازپرداخت وام‌های کم بهره انجام می شود و بخشی از آن هم از طرف خیرین یا از طرف سازمان بهزیستی تامین شده است.مسکن های که این بار واگذار می شوند به خانواده های دارای فرزند با معولیت شدید اعطا و به خانواده وام بلاعوض داده می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها به سازمان بهزیستی اومدن کمک 100 میلیارد تومانی بلاعوض برای ساخت مسکن های ویژه معلولان داشتند.

قبادی دانا افزود: با پشتیبانی خوب سازمان برنامه و بودجه، این 15 هزار واحد مسکونی ظرف یک سال ساخته خواهد شد.سهم سازمان بهزیستی و دولت ۷۵ درصد و سهم قرارگاه خاتم الانبیا ۲۰ درصد به لحاظ ریالی برای طرح خواهد بود.

انتهای پیام//ر.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.