وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی در کاراکاس، تغییر اجباری حاکمیت در ونزوئلا را کاملا ناپذیرفتنی توصیف کرد.

بحث درباره تغییر حاکمییت در ونزوئلا کاملا غیرقابل قبول استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، شامگاه جمعه طی اظهاراتی در کاراکاس گفت سخن گفتن درباره تغییر اجباری قدرت در ونزوئلا کاملا ناپذیرفتنی است.

لاوروف همچنین تحریم‌های غیرقانونی علیه ونزوئلا را دخالت در امور داخلی این کشور توصیف کرد.

او در یک نشست خبری در «کاراکاس»، پایتخت ونزوئلا، گفت: ما تحریم‌های غیرقانونی، باج‌خواهی، روش‌های دیکتاتوری در روابط بین‌الملل و هر اقدام تضعیف کننده منشور‌های سازمان ملل شامل دخالت در امور داخلی کشور‌های مستقل و تلاش برای تهدید آن‌ها را رد می‌کنیم.

مسکو بار‌ها تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس را غیرقانونی اعلام کرده و این در حالی است که شامگاه جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا همزمان با سفر لاوروف به ونزوئلا، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد.


بیشتر بخوانید: انتقاد روسیه از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در ونزوئلا


بحران ونزوئلا در روز‌های پایانی ماه ژانویه سال گذشته میلادی در حالی آغاز شد که خوان گوایدو، سرکرده کودتاگران این کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری چند ماه قبل آن را که به پیروزی نیکلاس مادورو منجر شده بود، مردود اعلام کرد و خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند.

چندین کشور غربی از جمله آمریکا، کانادا و برخی دیگر از متحدان واشنگتن در اقدامی غیرقانونی و مداخله جویانه بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند. با این حال، ایران، روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، اوروگوئه و چندین کشور دیگر حمایت خود را از مادورو، رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار