وزیر خارجه روسیه از «اقدامات تحریک‌آمیز» واشنگتن در ونزوئلا و نیز تلاش‌های آمریکا برای ایجاد بهانه دخالت نظامی در این کشور انتقاد کرد.

انتقاد روسیه از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در ونزوئلابه گزارش گروه بین المللل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه سیاست خارجی آمریکا در ونزوئلا را محکوم و از «اقدامات تحریک‌آمیز» واشنگتن در این کشور و نیز تلاش‌های آن برای ایجاد بهانه دخالت نظامی در ونزوئلا انتقاد کرد.

لاوروف در دیداری از مکزیک تلاش‌ها برای برکناری نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را محکوم کرد و آن را «غیرمفید» خواند. وی با تاکید بر این که تهدیدات دولت آمریکا علیه ونزوئلا نتیجه عکس داده، افزود: «هیچ کس نمی‌تواند مشکلات مردم ونزوئلا را حل کند، اما دیگران می‌توانند به خوبی تلاش کنند تا مانع از مذاکره آن‌ها شوند. ما شاهد چنین تلاش‌هایی هستیم که هدف آن ایجاد بهانه برای دخالت نظامی است.»

لاوروف گفت: «روسیه و مکزیک بر این توافق دارند که این کار مطلقا غیرقابل پذیرش است.» وزیر خارجه روسیه در دیدار با مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک، افزود سیاست خارجی آمریکا در گذشته گرفتار شده است.

وی همچنین آمریکا را به استفاده از تاکتیک‌های قلدرمابانه متهم کرد و گفت: «آمریکا فکر می‌کند هر کاری مجاز است و هم زمان افراد گفت‌وگو کننده را به مجازات و تحریم تهدید می‌کند.»

لاوروف متذکر شد آمریکا در حال تهدید همه گزینه‌های روی میز است و دست به اقدامات تحریک کننده در ونزوئلا می‌زند. وی همچنین خوآن گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا را مقصر تعلیق گفت‌وگو‌های سال گذشته میلادی با دولت ونزوئلا در اسلو دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار