نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه به بیان برخی از خصوصیات اخلاقی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی،نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم بیان کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی شبانه روز با قرآن کریم مانوس بود و حتی در زمان‌های استراحت هم به تلاوت قرآن مشغول می‌شد.

او تصریح کرد: امکان نداشت سردار سلیمانی برای انجام یک سخنرانی کمتر از ۸ ساعت برای مطالعه وقت اختصاص ندهد.

نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ابراز کرد: سردار سلیمانی همواره در طول زمان مسافرت از شهری به شهر دیگر به صورت دائم مشغول مطالعه کتاب‌های اخلاقی، ذکر و پاسخ دادن به سوالات و شبهات نسل جوان هرگز خسته نمی‌شد.

شیرازی اضافه کرد:‌وی عاشق فرزندان شهدا بود و همیشه توصیه می‌کرد که نگاه به فرزندان شهدا باید پدرانه و همراه با محبت و مهر ورزی باشد.

او اظهار داشت: سردار سلیمانی همیشه با فرزندان شهدا در تماس بود و حتی تا آخرین لحظات قبل از شهادت نیز این ارتباط با فرزندان و خانواده شهدا ادامه داشت.

نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه  ادامه داد: وی دست و پیشانی خانواده شهدا رامی‌بوسید و هرگز برای دیدار با جانبازان و بستگان شهدا وقت مشخص تعیین نمی‌کرد.

او گفت: سردار سلیمانی عاشق سربازی بود نه عاشق قدرت و هرگز نگاه متداول به قدرت را مانند دیگران نداشت.

شیرازی اضافه کرد: عزت و محبوبیت سردار سلیمانی به دلیل ارتباط این سردار سرافراز اسلام با خدا، اولیای الهی، معنویات، خانواده‌های شهدا و ولایت بود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به وصیت نامه سردار سپهبد قاسم سلیمانی عنوان کرد: دفاع و تبعیت از ولایت فقیه مساله مهمی بود که در وصیت نامه این شهید بزرگ پررنگ است.

او با اشاره به انواع جهاد در منطق اسلام، ابراز کرد: جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر در این تعریف بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ابراز کرد: تا زمانی که انسان در جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس پیروز نشود نمی‌تواند در جهاد اصغر به مصاف دشمن بیرونی برود.

شیرازی تصریح کرد: انسان مجاهد با هوای نفس حقایقی را درک می‌کند که دیگران آن را نمی‌توانند درک کنند.

نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: تفاوت انسان مجاهد با افراد پیرو هوای نفس در این است که پرده حقایق عالم از مقابل دیده مجاهدان کنار زده می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار