نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: استان ادلب بخشی از سوریه است و ما هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیریم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در استان ادلب گفت: استان ادلب بخشی از سوریه است و ما هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیریم.

بشار جعفری تصریح کرد: کشور‌هایی که خواهان برگزاری این جلسه شده اند چرا درباره اقدام‌های ترکیه و اسرائیل در زمینه نقض حاکمیت سوریه حرفی نمی‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشور‌ها که عضو دائم شورای امنیت هستند از تریبون سازمان ملل متحد برای تحریک علیه سوریه و فشار بر این کشور سو استفاده می‌کنند. برخی کشور‌ها می‌کوشند که طرح‌ها و برنامه‌های ناتو را به شورای امنیت سازمان ملل متحد تحمیل کنند، این اقدام‌ها می‌تواند شورای امنیت را درهم بشکند.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: دولت‌های غربی آشکارا برای ویران کردن سوریه تلاش می‌کنند و ابزار‌هایی را که برای نیل به این هدف به کار خواهند گرفت مشخص کرده اند. دستیابی به راه حل سیاسی نیازمند آن است که کشور‌های غربی دشمن سوریه، دست از سیاست‌های خصمانه خود بکشند و به استفاده از تروریسم پایان دهند.

وی تصریح کرد: امروز در فرودگاه تفتناز، سران جبهه النصره که یک گروه تروریستی محسوب می‌شود با فرماندهان نظامی ترکیه جلسه داشته اند.

جلسه شورای امنیت درباره سوریه پس از آن برگزار می‌شود که ارتش این کشور در حال پیشروی در استان ادلب و شکست تروریست‌ها در این استان است. انگلیس، آمریکا و فرانسه در نشست شورای امنیت اقدامات سوریه در نابودی تروریست‌ها را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار