به منظور اجرای برنامه های حفاظت از تالابها برنامه های متنوع آموزشی و عملیاتی در تالاب های استان در حال اجرا است.

تالاب های جنوب استان از مهمترین اولویت های محیط زیست سیستان و بلوچستاناشرفعلی حسینی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مجموعه ای از برنامه های آموزشی و تحقیقاتی در خصوص تالاب های حوزه شهرستان چابهار انجام شد.

حسینی بیان کرد: در دومین نشست تدوین برنامه اطلاع رسانی، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی(سیپا) برای تالاب های بین المللی خلیج گواتر و خور باهو با همراهی و مشارکت ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط و جمعی از صاحبنظران و معاونت هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری چابهار در سالن مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

او ادامه داد: در این نشست به نقش محیط زیست و دستگاه های متولی دیگر که می توانند به امر آموزش های محیط زیستی جهت حفاظت و بهره وری از تالاب های بین المللی خلیج گواتر و خورباهو کمک کنند اشاره و مورد تحلیل وارزیابی قرار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار افزود: از جمله مواردیکه در این نشست مطرح شد می توان به همکاری جهت اخذ مجوزهای لازم، احداث و بهسازی جاده دسترسی به تالاب، برگزاری کارگاههای آموزشی توسط شیلات، محیط زیست وسمن های زیست محیطی، برگزاری کلاسهای آموزشی جهت توانمند سازی و تسهیل گری جوامع محلی، شناسایی ظرفیتهای منطقه برای گردشگری و اطلاع رسانی به جوامع محلی اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار