استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیل در شمال استان تاکید کرد.

تاکید استاندار بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیل در سیستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد؛ با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های هواشناسی، سال پر باران در حوزه آبریز رودخانه هیرمند پیش‌بینی شده است؛ با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه از تحمیل خسارت ناشی از سیلاب احتمالی در منطقه سیستان، اظهار داشت: میزان سیلاب فروردین ماه امسال در سیستان ۳هزار و دویست مترمکعب بوده است که بنابر پیش‌بینی انجام شده احتمال افزایش این میزان از سیلاب متصور است و در صورت عدم پیش‌بینی و اقدامات پیشگیرانه، مشکلات جدی به منطقه وارد خواهد شد.

او  با اشاره به بازدید دیروز و امروز خود از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه سیستان، تصریح کرد: عملیات لایروبی و مقاوم سازی کانال نیاتک به عنوان مهم‌ترین نقطه انتقال آب از برنامه زمانبندی عقب است که باید این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد.

رییس ستاد مدیریت بحران استان با تشریح بازدیدخود از ۱۷ نقطه آسیب‌پذیر در طول رودخانه نیاتک و دیگر رودخانه‌ها و مسیلها ادامه داد: اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در لایروبی و استحکام‌بخشی سیل‌برها و کانال‌های منطقه لورگ‌باغ و افضل‌آباد بسیار خوب و پیشرفت پروژه در این مناطق چشمگیر است اما با توجه به وجود تهدید از ناحیه بخشی از قسمتهای کانال نیاتک و خوردها در سطح منطقه نیاز جدی بیشتری به مستحکم‌سازی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

موهبتی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شده است ۱۰۰درصد اعتبارات لایروبی از محل ردیف‌های استانی و ملی تخصیص یابد.

او  با ذکر این مطلب که در مدیریت بحران، اولویت حفظ جان انسان‌ها است؛ از صدا و سیما و دستگاه‌های متولی خواست با اطلاع‌رسانی جامع و به موقع به عشایر و ساکنان نقاط پر خطر، تمهیدات لازم برای تخلیه بستر تالاب و جابجایی آنان از حاشیه مسیل‌ها اندیشیده شود.

استاندار افزود: همه‌ی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و گروه‌ها باید همه‌ی منابع و امکانات خود را برای مدیریت سیلاب احتمالی سیستان پای کار بیاورند و توزیع ماشین‌آلات و تقسیم‌بندی وظایف به صورت واحد توسط مدیریت بحران استان صورت پذیرد.

موهبتی همچنین با نزدیک بودن موعد برگزاری انتخابات و ضرورت برقراری ارتباط مخابراتی برای انجام فرایندهای انتخابات؛ هرگونه عملیات حفاری از روز ۲۲بهمن تا بعد از روز انتخابات را ممنوع اعلام کرد.

او  در بخش دیگری از سخنان خود، میزان خسارت وارد شده ناشی از سیلاب اخیر جنوب استان به زیرساخت‌ها را ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

استاندار افزود: در مجموع یک هزار و ۵۴۲ روستا در ۱۴ شهرستان جنوبی استان با وسعت ۱۰۰هزار کیلومتر مربع درگیر سیل شدند که این میزان ۵۴درصد وسعت استان را تشکیل می‌دهد.

احمدعلی موهبتی مجموع خسارات وارده به بخش کشاورزی را ۷۵۰ میلیارد تومان در بخش‌های باغی، زراعی، شیلاتی و زیرساختی ذکر کرد.

در این جلسه همچنین فرمانداران منطقه سیستان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات مرتبط با مدیریت بحران در منطقه سیستان و مناطق سیل‌زده جنوب استان ارایه دادند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار