مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون با اجرای ١۴٠ طرح خودکفایی زمینه اشتغال بیش‌از ۴٣٠نفر در این شهرستان فراهم شده است.

١۴٠ طرح خودکفایی در ایرانشهر اجرا شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدعلی تراقویی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها افزون‌بر ۴٨ میلیارد ریال به متقاضیان جویای کار پرداخت شده است اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب کشاورزی، صنایع دستی، صنایع غذایی، خیاطی، گلدوزی، دامداری، شیلات، قالی‌بافی و سوزن دوزی بوده است.

او افزود: با استقلال افراد زیر پوشش حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد افراد بیشتری به عنوان جامعه هدف از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعداد‌ها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهمترین اهداف کمیته امداد است، تصریح کرد: فراهم سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی مددجویان به این نهاد از اهداف پرداخت تسهیلات است.

او با اشاره به اینکه هم‌اینک ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار در قالب ١٨ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد ایرانشهر قرار دارند گفت: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغالزایی و فراگیری آموزش‌های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی میرسند و به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.