در اظهاراتی در اندیشکده کارنگی؛

مدیرکل آژانس: پس از گام پنجم، هیچ گونه نقضی از سوی ایران مشاهده نشده است

رافائل گروسی گفت پس از گام پنجم (کاهش تعهدات هسته‌ای ایران بر اساس برجام) هیچگونه نقضی از سوی ایران مشاهده نشده است.

مدیرکل آژانس: پس از گام پنجم، هیچ گونه نقضی از سوی ایران مشاهده نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرد این آژانس هیچ نقض جدیدی از سوی ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از زمان مرحله پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی مشاهده نکرده است.

وی در اظهاراتی در اندیشکده کارنگی برای صلح بین‌الملل در واشنگتن گفت پس از گام پنجم (کاهش تعهدات هسته‌ای ایران بر اساس برجام)، هیچ گونه نقضی از سوی ایران مشاهده نشده است، اما در ادامه اظهارات خود تایید کرد که آن‌ها همچنان به غنی سازی ادامه می‌دهند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: «من آن چه را که درباره ایران اتفاق می‌افتد، زیر نظر دارم. ما آشکارا فعالیت‌های بازرسی خود را به صورت مکانیکی انجام نمی‌دهیم، بنا بر این به هر چه که گفته می‌شود، گوش می‌دهیم و خودمان را برای هر شرایط محتمل آماده می‌کنیم.»

ایران در تاریخ ۵ ژانویه -۱۵ دی ماه- از گام پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای خود بر اساس برجام خبر داد که در سال ۲۰۱۵ میلادی امضاء شد. گام پنجم ایران در واقع بیانگر آن است که کشورمان محدویت‌های تعیین شده بر اساس برجام را درباره تعداد سانتریفیوژ‌ها برای غنی سازی اورانیوم لحاظ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار