«رافائل ماریانو گروسی» در مصاحبه با یورونیوز ضمن تایید کاهش تعهدات هسته‌ای ایران گفت تهران همکاری در بازرسی‌ها را قطع نکرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: تهران همکاری در بازرسی‌ها را قطع نکرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رافائل ماریانو گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگوی اختصاصی با یورونیوز ضمن تایید کاهش تعهدات هسته‌ای ایران تاکید کرد گرچه اوضاع کمی غیرمعمول است، اما این سازمان در ایران حضور دارد و تهران همکاری در بازرسی‌ها را قطع نکرده است.

گروسی در پاسخ به این سوال که کاهش تعهدات هسته‌ای ایران چه میزان خطرناک است؟ گفت: «اینگونه باید بگویم که اوضاع کمی غیرمعمول است بنابراین ما فعالیت‌های بازرسی خود را در این رابطه ادامه می‌دهیم. همکاری ایران به‌عنوان یک کشور تحت بازرسی قطع نشده است. ما آنجا هستیم، بازرسان ما آنجا هستند. آن‌ها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند که بسیار مهم است. در عین حال، بازرسان ما تایید کرده‌اند که سطح انطباق با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ کاهش یافته است.»

وی درباره فعال کردن ساز و کار حل اختلاف از سوی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس گفت: «ما باید از تداوم تلاش بازرسی‌ اطمینان حاصل کنیم. اگر هرگونه وقفه‌ای ایجاد شد، اگر در کار بازرسان اختلال ایجاد شد، واضح است که این اختلاف باید با این ساز و کار برطرف شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار