واحد سورتینگ و بسته بندی برنج پایانه بین المللی صادراتی برنج ایران با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور کشورمان پروژه سورتینگ برنج در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات بین المللی ایران در آمل با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

این مرکز با هدف ایجاد یک برند معتبر برنج در سطح کشور ، بازاریابی خارجی و صدور برنج مرغوب به بازارهای هدف خارجی  در زمینی به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع ۳۰ مردادماه امسال با حضور معاون اول رییس جمهور در آمل افتتاح شد.

این پایانه ۴۴۰ حجره دارد و می تواند ۳۰۰ هزار تن برنج را بسته بندی، سورتینگ، برند سازی و صادر کند.

سید اسماعیل یزدان پناه  مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه برای ساخت فاز نخست این پایانه صادراتی، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری سهامداران این پایانه هزینه شده است، گفت: حدود ۶ هزار متر مربع واحد‌های تجاری ، سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات در این مرکز ایجاد شده و در گام نخست، چندین محموله برنج از این مرکز صادرشده است.

او افزود: خوشبختانه به علت کیفیت و مشتریانی که برنج ایرانی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس وکشور‌های اروپایی داشته، بازار‌های خوبی برای صادرات برنج مازندران فراهم شده است.

مدیرعامل پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه مرحله دوم این مرکز نیز در این پایانه در حال ساخت است، ادامه داد: با بهره برداری از فاز دوم این پایانه ، سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران، در این مرکز نگهداری، خرید، فروش و صادر می‌شود.


انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.