معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: افزایش اختیارات استانداران و مدیران کل کار آسانی نیست، گفت: قوانین و مقررات کشور با رویکرد تمرگزگرایی تهیه و تدوین شده است.

افزایش اختیارات استانداران و مدیران کل کار آسانی نیست/برگزاری پرشور انتخابات در گرو حضور حداکثری مردمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به خوزستان با اشاره به اینکه افزایش اختیارات استانداران و مدیران کل کار آسانی نیست، گفت: قوانین و مقررات کشور با رویکرد تمرگزگرایی تهیه و تدوین شده‌اند.

او درخصوص واگذاری انتخابات بیشتر به استانداران از سوی دولت اظهار داشت: موضوع تمرکززدایی و تفویض اختیارات بیشتر به استانداران و مدیران استانی دارای سابقه ۵ تا ۶ ساله در دولت  است.

امیری بیان کرد: در دوره‌ای که قائم مقام وزارت کشور بودم، این موضوع مطرح شد و در رابطه با آن کارگروه‌هایی با حضور استانداران تشکیل شد تا بررسی‌هایی در این خصوص انجام بگیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: این بررسی‌ها برای واگذاری اختیاراتی بود که قابل تفویض به استانداران هستند.

او هدف از این بررسی را تسریع بیشتر در انجام امورات عنوان کرد و اذعان داشت: بخشی از اختیارات تفویض شد، اما باید توجه داشت که نظام اداری، قوانین و مقررات کشور اساسا با رویکرد تمرگزگرایی تهیه، تدوین و تصویب شده‌اند تا در این راستا و بر اساس قانون اساسی، وزار پاسخگوی مجلس شورای اسلامی باشند.

حسینعلی امیری تصریح کرد: با این وجود برخی از قوانین و مقررات نیاز به اصلاح دارند تا آن فردی که مجری است، مسوول هم باشد.

او افزود: نمی‌شود فردی اختیار داشته باشد و اعمال مدیریت اجرایی کند، اما فرد دیگری پاسخگوی اقدامات صورت گرفته باشد.

امیری اذعان داشت: از این جهت با تنگنا‌ها و محدودیت‌های قانونی روبه‌رو هستیم که بخشی از آن به راحتی و با سرعت قابل تفویض نیست؛ به همین دلیل قوانین و مقررات نیاز به اصلاح دارند.

او با بیان اینکه بخش‌های قابل توجهی از اختیارات به استانداران واگذار شده گفت: از زمان تفویض اختیارات، انجام امور با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

امیری از جمله اختیارات واگذار شده به استانداران را انجام تصمیم‌گیری محلی و فوری در ارتباط با صدور برخی مجوز‌ها و فرآیند‌ها اداری بیان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه هفته جاری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان از دولت خواست تا نسبت به افزایش اختیارات استانداران به منظور تسریع در انجام امور و با حفظ چارچوب مصالح ملی، اقدام کند.

برگزاری پرشور انتخابات در گرو حضور حداکثری مردم

حسینعلی امیری در دیدار با آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: دولت در برگزاری انتخابات یک مجری بی طرف است و امیدواریم که مردم در این دوره نیز مشارکت حداکثری داشته باشند.

او به اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات در اسفندماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقادی که وجود دارد این است که اگر همه مردم به پای صندوق‌های رای بیایند، انتخابات پرشوری برگزار خواهد شد.

امیری با اشاره به شرایط خاص کشور و تحریم‌هایی که به واسطه هیئت حاکمه آمریکا و رئیس جمهوری غیرقابل پیش‌بینی آن بر علیه نظام اعمال می‌شود، گفت: در این شرایط قطعا حضور مردم در انتخابات در سطح بین المللی دارای ابعاد و پیام‌های بسیار قابل توجهی خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: حضور اقوام و احزاب سیاسی با هر گرایش سیاسی در انتخابات منجر به انتخاباتی باشکوه و پرشور خواهد شد و امروز نیز مقام معظم رهبری عنوان کردند که انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار خواهد شد.

امیری با تاکید بر اصل بی‌طرفی دولت در برگزاری انتخابات، اظهار داشت: حضور باشکوه مردم قطعا به ناامیدی دشمنان ملت و نظام منجر می‌شود.

او همچنین با اشاره به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بیان کرد: این راهپیمایی نیز برای دشمنان و بدخواهان نیز مایه ناامیدی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، معاون پارلمانی رییس جمهوری در سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان قرار است، پالایشگاه بنزین و پل زیرگذر شوشتر را به بهره‌برداری برساند و در یادواره شهدای دشت آزادگان شرکت کند.

توزیع اقلام و تجهیزات ورزشی و خدماتی در شهرستان‌های کارون، مسجدسلیمان و بهبهان با حضور امیری، بهره‌برداری از استخر دانش بعثت اهواز، و آغاز عملیات اجرایی کارخانه MDF شرکت نوین چوب واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز، افتتاح چند پروژه در آبادان، و افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی غله در دشت آزادگان از دیگر برنامه‌های سفر معاون پارلمانی رییس جمهوری به خوزستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.