مسؤول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان کرمانشاه گفت : این شهرستان ۱۰۹ مورد موقوفه متصرفی و ۱۲ مورد موقوفه غیرمتصرفی دارد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد‌رسول واحدی مسؤول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان کرمانشاه گفت : در شهر کرمانشاه ۱۰۹ مورد موقوفه متصرفی و ۱۲ مورد موقوفه غیرمتصرفی (موقوفه‌ای که توسط خود وقف کننده اداره می‌شود)، وجود دارد.

او گفت : همچنین در شهر کرمانشاه و حومه در مجموعه ۴۵ هزار رقبه (واحد شمارش موقوفه) داریم.

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان کرمانشاه گفت: طبق آمار ۷۵ درصد از مردم یا از تعریف وقف بی‌اطلاع هستند و یا یک تعریف غلط و حداقلی از آن دارند.

او با بیان اینکه در کشور ما ۷۰۰ نوع نیت وقف در زمینه‌های درمانی، فرهنگی، اجتماعی و... وجود دارد، افزود: وقف مصداق‌های فراوانی دارد و ما در اداره اوقاف بحث وقف اموال را مدیریت می‌کنیم.

واحدی با اشاره به جایگاه ویژه وقف در گذشته، گفت: متاسفانه موضوع وقف در حال حاضر آن نمود و نمادی را که باید داشته باشد، ندارد و لازم است فرهنگ وقف احیا شود.

او گفت: افراد با وقف اموال به جای یک کار حداقلی و زودگذر یک اثر و مانور دراز مدت از خود به جای می‌گذارند و افراد بسیار بیشتری از فواید آن استفاده می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه عواید حاصل از وقف باید در همان زمینه‌ای که شخص وقف‌کننده نیت کرده است هزینه شود، گفت: در کشور وقف اموال در بعضی نیات اشباع شده است و امروزه نیاز اصلی در زمینه وقف اموال، وقف به نیت بحث تهیه دارو و درمان و کمک به نوعروسان نیازمند، است.

واحدی با بیان اینکه به‌دنبال آن هستیم که واگذاری اداره امور موقوفات را به خود افراد وقف‌کننده تحویل دهیم، گفت: امروزه بحث اوقاف مشارکتی را دنبال می‌کنیم یعنی اینکه یک گروهی از افراد با مشارکت با هم یک جایی را وقف کنند خودشان نیز اداره امور آن را برعهده بگیرند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.