کشت پور گفت: افراد سودجو برای تصاحب اراضی محله اسلام آباد، با کاشت درخت سعی در اثبات مالکیت خود بر زمین داشتند.

رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اجرای طرح ساماندهی محله اسلام آباد جنوبی گفت: اجرای فاز نخست عملیات شناسایی و تخریب واحد‌های غیرمجاز ساخته شده در محله نیایش با هدف حفظ منابع و جلوگیری از زمین خواری انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۲ تهران با اشاره به رود دره اوین افزود: رود دره اوین و محله اسلام آباد از جمله مناطقی هستند که از سالیان قبل ساخت و ساز‌های غیرمجاز در آنجا انجام شده است و گروهی از مردم در واحد‌های مسکونی غیر مجاز و آلونک‌های محله در حال زندگی هستتند.

کشت پور تأکید کرد: ساماندهی محله اسلام آباد به منظور جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز است که  پس از برگزاری جلسه‌های متعدد از سوی کارشناسان بر اساس نقشه‌های فعلی ساخت و ساز‌های محله انجام شد.


بیشتر بخوانید: تکمیل پیاده‌ راه سبز در سال آینده 


او ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اجرای طرح ساماندهی محله اسلام‌آباد توسعه فضای سبز، جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زیست در محله است.

شهردار منطقه ۲ تهران با اشاره به اینکه با اعزام ۶ تیم به همراه تمام تجهیزات لجستیکی جهت تخریب آلونک‌های غیرمجاز گفت: با پاکسازی محله از آلونک های غیر مجاز کار رنگ آمیزی دیواره، جداول و نصب علائم ترافیکی انجام شد و باید به این نکته اشاره کنم که مردم محله اسلام آباد ظرفیت لازم جهت مشارکت در بهبود وضعیت این محله را دارند.

کشت پور در تشریح روش‌های تصاحب اراضی از سوی ساکنان آلونک‌های غیر مجاز در محله اسلام آباد بیان کرد: یکی از روش‌های افراد سودجو برای تصاحب اراضی کاشت درخت در زمین بود تا بتوانند به وسیله آن مالکیت اراضی را اثبات کنند و سپس با قطعه قطعه کردن زمین‌های طبیعی آن را مورد تعرض قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار