عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به عدم تعیین تکلیف طرح‌های موضعی و موضوعی به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران صبح امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران نسبت به تعیین تکلیف طرح‌های موضوعی و موضعی خواستار اقدام لازم شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای تعیین تکلیف اراضی باید طرح‌های موضعی ویژه هرچه سریع‌تر انجام شود، گفت: ۵۲ طرح موضعی و ۷۸ طرح موضوعی پیوست چهار طرح جامع شهر تهران در طول ۱۲ سال گذشته از معضلات جدی تهران است.

وی افزود: طبق تبصره ذیل ماده ۴۰ برنامه ۵ ساله سوم توسعه تهران مقرر شده که شهرداری تهران ظرف ۶ ماه نخست ۹۸ ضمن پالایش طرح‌های موضوعی و موضعی تکلیفی نسبت به اولویت بندی و تنظیم برنامه زمانی تهیه تکمیل و اجرای طرح‌های مذکور را به شورا اعلام کند.

نژادبهرام با ابراز تاسف از اینکه در زمینه عدم تعیین تکلیف اراضی و گستره‌های ویژه شهرداری با مسئله تعدد انعقاد قرارداد با شرکت‌های مهندسی مشاور صرف هزینه‌های چند باره و عدم تعیین تکلیف بخش قابل توجهی از عرصه‌های بزرگ مقیاس مواجه است، گفت: عدم تعیین تکلیف محدوده ۱۵ هکتاری اراضی فوقانی تونل رسالت که تحت عنوان مسیر طبیعت معرفی می‌شود از عرصه‌های دارای ظرفیت‌های بالقوه تهران است.

او خاطر نشان کرد: در سال ۹۰ طرح ساماندهی اراضی فوقانی تونل رسالت طبق مصوبه ۵۲۲ کمیسیون ماده ۵ با هدف طراحی پیاده راه محور طبیعت در راستای پیوند محلات شرقی و غربی و تجهیز دروازه‌ای برای مجموعه اراضی عباس آباد تهیه شد، اما با عدم تایید جزئیات این طرح، شهرداری در سال ۹۴ مجددا اقدام به برگزاری مسابقه طراحی و انتخاب ۳ طرح برتر و اهدای جواز کرد که آخرین پیگیری‌ها در سال جاری نشان می‌دهد که معاون معماری و شهرسازی دوباره به دنبال انعقاد قرارداد با مشاور جدید برای تهیه طرح است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: آزاد سازی عرصه ۲۷۰ هکتاری بوستان ولایت به عنوان بزرگترین زمین خام پایتخت که می‌توانست بخش قابل توجهی از نیاز‌های حیاتی جنوب تهران را حل کند علی رغم گذشت بیش از ۱ دهه از زمان واگذاری این اراضی به شهرداری و انعقاد قرارداد با ۶ شرکت مهندسی مشاور برای تهیه طرح و تحمیل هزینه‌های قابل توجه مادی و معنوی در مدیریت شهری هم متاسفانه تا کنون به نتیجه نرسیده و در طول ۲ سال گذشته از آغاز به کار مدیریت جدید شهری گامی برای تعیین تکلیف آن برداشته نشده است.

نژادبهرام افزود: آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد برگزاری مسابقه طراحی مدل مفهومی در بوستان ولایت به نهاد پایش طرح‌های توسعه شهری سپرده شده، اما در این زمینه نیز تا کنون اتفاقی حاصل نشده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم نسبت به پیگیری جدی برای تعیین تکلیف طرح‌های موضوعی و موضعی پیوست چهارم طرح جامع و روشن شدن سرانجام سایر اراضی و گستره‌های نیازمند تهیه طرح موضعی ویژه مصوب کمیسیون ماده ۵ تحت تملک شهرداری تهران اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار