همزمان با پنجمین روز از دهه فجر؛

افتتاح یک باب دبستان خیریه دخترانه در یزد

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: همزمان با پنجمین روز از دهه فجر یک باب دبستان خیریه دخترانه در یزد به بهره برداری رسید.

عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پروش استان یزد در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، گفت: دبستان دخترانه بانو سیکنه مرتاض با پانزده کلاس درس و با متراژ دو هزار و صد متر مربع زیر بنا در زمین به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع امروز در یزد به بهره برداری رسید.

او افزود: این دبستان با همت و تلاش  مرتاض پزشک شریف در بلوار مدرس ساخته شده و به نام والده گرامیشان روانشاد بانو سکینه مرتاض نام گذاری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: هم چنین در مجاورت این فضای آموزشی زمینی برای ساخت دبیرستان دوره اول متوسطه با هجده کلاس درس و در سه طبقه در دست ساخت است و تا مهرماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: در سال اخیر به همت مجمع خیرین مدرسه ساز استان به طور میانگین ماهیانه دو مدرسه خیری در استان ساخته می‌شود.

دانافر به نیاز ۳۵ درصد از مدارس استان به ترمیم و بازسازی اشاره کرد و افزود: حضور و مشارکت خیرین مدرسه ساز در این امر بسیار لازم و ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه: دانش آموزان یزدی بیست و پنج سال متوالی در کنکور سراسری رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند گفت: تلاش در جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان آغاز شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار