سفیر روسیه در تهران با اشاره به علاقمندی ایران به تجهیزات نظامی روسیه اعلام کرد تهران در نهایت تصمیم‌گیرنده نهایی خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران امروز چهارشنبه در مصاحبه با این خبرگزاری با اشاره به این مطلب که تهران به تجهیزات نظامی روسیه علاقه‌مند است، گفت این ایران است که تصمیم می‌گیرد سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را در اختیار داشته باشد یا خیر.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تهران خواهان خرید تجهیزات نظامی پیشرفته از روسیه است گفت: البته. [ایران] به این دلیل به تجهیزات نظامی ما علاقمند است، زیرا ما بهترین و ارزانترین تجهیزات نظامی را در جهان داریم.

در عین حال، سفیر روسیه اظهار داشت که در زمینه همکاری‌های نظامی و فنی با تهران، مسکو محدودیت‌هایی را که براساس قوانین بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت علیه ایران اعمال شده در نظر می‌گیرد.

جاگاریان با بیان اینکه ایران امکان پذیرش سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسی را دارد، افزود: این محدودیت‌ها تا اکتبر (مهر-آبان) ۲۰۲۰ موقت است و این خود تهران است که تصمیم می‌گیرد تا این موضوع را تصویب کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abed
۰۹:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
البته تجهیزات مدرن خوبه ولی پشت گرمی به این همسایه نیومده بومی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
اس ٤٠٠ كه با اس ٣٠٠ همچين فرقي نداره
اگه راست ميگين سوخو ٥٧ به ما بفروشين
آخرین اخبار