یک نشریه آمریکایی از تلاش این کشور برای ساخت سامانه‌ای به منظور مقابله با اس-۴۰۰ روسیه خبر داد.

آمریکا درصدد توسعه «قاتل» اس-۴۰۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی «برکینگ دیفنس» (Breaking Defense) مدعی شده است آمریکا درصدد توسعه یک سامانه موشکی زمین به زمین به نام پی اس ام (Precision Strike Missile) است که قادر است بر سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه غلبه کند.

این نشریه به نقل از «جان رافری» ژنرال ارتش آمریکا نوشت: این سامانه جدید برای نخستین بار در ۱۰ دسامبر آزمایش شد. بُرد این موشک ۵۰۰ کیلومتر است که طبق پیمان کنترل تسلیحات کوتاه و میان‌بُرد ممنوع است. اما از آنجا که آمریکا در ماه اوت از این پیمان خارج شد، آزمایش این سامانه را آغاز کرده است.

به گفته این مقام نظامی، موشک پی اس ام، در سال ۲۰۲۳ وارد سامانه‌های جنگی ارتش آمریکا خواهد شد و هدف اصلی آن تقویت نیروی هوایی و دریایی آمریکاست.

پنجشنبه هفته گذشته آمریکا یک موشک بالستیک غیرهسته‌ای با برد زمینی متوسط را که در چارچوب پیمان موشکی میان‌برد و کوتاه برد ممنوع است، آزمایش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اس ۴۰۰ که کلن نیاز به قاتل نداره!!! کلن سامانه های روسی تو هر جنگی جز ویتنام حکم اسباب بازی داشتن....مگه واس ماکت هم به قاتل نیاز داریم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خاک بر سر آمریکا با اینهمه ادعاهایش تازه اگر بتواند ضدS400 را بسازد باید فکر چاره کند که برای ضدS500 و ضدS700 چکار کند؟!! تا همین الآن هم از ساخت سامانه های قاره پیمای مافوق صوت روسیه کشورآمریکا عقب مانده است خیلی باید تلاش کنند تا به همین امروز روسیه برسند تازه وقتی به این مرز از حد مقابله رسیدند....کشور روسیه معلوم نیست در کجای معادله این تقابل و مقابله است.............
آخرین اخبار