دانشجویان برخی کشور‌های آفریقایی در شهر ووهان چین که مرکز شیوع ویروس کروناست، گرفتار شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف چین باعث شده است بسیاری از کشور‌ها با اعزام هواپیما شهروندان خود را از این کشور خارج کنند. در این میان، برخی از کشور‌ها دانشجویان خود را که در ووهان – مرکز اصلی اپیدمی ویروس کرونا —مشغول تحصیل بوده اند و مدتی را در قرنطینه سپری کرده اند، باز می‌گردانند.

این دانشجویان بیشتر از کشور‌های آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه بوده اند.

ایران، عربستان، امارات، اندونزی، مالزی و ... اخیرا دانشجویان خود را که در ووهان مشغول تحصیل بوده اند بازگردانده اند. این در حالی است که دانشجویان برخی کشور‌های آفریقایی در ووهان چین نه تنها پروازی برای خروج از این کشور و بازگشت به کشورهایشان نیافته اند، بلکه مقامات کشورهایشان نیز اقدامی جهت بازگرداندن آن‌ها اتخاذ نکرده اند.

این دانشجویان یا در بیمارستان‌ها بستری هستند و یا در بخش‌های قرنطینه ووهان باقی مانده اند.

توماس کانزیرا، دانشجوی آفریقایی دانشگاه ووهان که به رغم تلاش هایش موفق به خروج از چین نشده است در این باره گفت: هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم احساس می‌کنم زندانی هستند. آن‌ها مدام درجه دمای بدنمان را اندازه می‌گیرند. به رغم اینکه علایم بیماری را نداریم، ولی احساس بیماری می‌کنیم.

او می‌گوید: زندگی ما همانند یک فیلم ترسناک شده است. خیابان‌ها خالی هستند و هر زمان احساس می‌کنیم شخصی قصد دارد حمله و ما را مبتلا کند.

طی سال‌های اخیر بسیاری از جوانان آفریقایی برای تحصیل عازم چین شده اند. چین دومین مقصد محبوب دانشجویان آفریقایی است.

بیشتر دانشجویان آفریقایی که در حال حاضر در دانشگاه‌های چین تحصیل می‌کنند از کامرون، سودان، زیمبابوه، اوگاندا و زامبیا هستند. پیشتر کشور‌های آفریقایی مصر، تونس و لیبی با اعزام هواپیمای چارتر دانشجویان خود را از چین خارج کرده اند.

تاکنون، شمار تلفات در چین به ۴۹۰ نفر و شمار مبتلایان به این ویروس کشنده به حدود ۲۰ هزار نفر رسیده است. ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: ویروس کرونا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار