مقامات شهر‌های مختلف استان هوبئی اقدامات سختگیرانه‌ای را در پیش گرفته‌اند تا به این وسیله از انتشار بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

از جایزه ۱۴۰ دلاری تا مجازات اعدام/ راهکار‌های عجیب مقامات چینی برای جلوگیری از شیوع کرونابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز، از زمان شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی هوبئی، مقامات شهر‌های مختلف این استان اقدامات سختگیرانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند تا به این وسیله از انتشار بیشتر این ویروس کشنده جلوگیری کنند.

ایجاد ایست‌های بازرسی غربالگری در خیابان ها، هتل ها، فرودگاه و ایستگاه راه آهن یکی از نخستین راهکار‌های مقامات شهر‌های استان هوبئی برای جلوگیری از شیوع این ویروس بوده است.

شهر ووهان که مرکز این اپیدمی بود تقریبا به حالت تعطیلی درآمده است. مقامات این شهر هرکسی را که قصد سفر دارد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌کنند. اما در برخی دیگر از شهر‌های استان هوبئی، مقامات سیاست‌های دیگری اتخاذ کرده‌اند. به عنوان مثال، گفته می‌شود در یکی از شهر‌های شمالی استان هوبئی، مقامات برای جلوگیری از انتشار ویروس دست به اقدام جالبی زده‌اند. آن‌ها اعلام کرده اند هر یک از شهروندان که به تازگی از ووهان آمده است خود را به مراکز درمانی معرفی کند ۱۰۰۰ یوان معادل ۱۴۰ دلار دریافت می‌کند. این جایزه به افرادی که گزارش مسافران ورودی از ووهان را نیز بدهند، تعلق می‌گیرد.

اما در منطقه دیگری از استان هوبئی، مقامات اقدام به زندانی کردن شهروندان در خانه‌های خود کرده‌اند. طبق گزارش ها، در شهر جیانگ سو واقع در شرق استان هوبئی، پلیس درب خانه افرادی که به تازگی از ووهان برگشته‌اند را با میله‌های فلزی مسدود کرده است. این افراد حتی مجاز به تهیه غذای خود نیستند و همسایگان آن‌ها غذا را پشت میله‌های فلزی می‌گذارند.

دادگاه‌ها در استان‌های مختلف چین قوانین و دستورالعمل‌های جدیدی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس تدوین می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد استان هیلونگجیانگ ظاهراً سخت‌ترین موضع را در پیش گرفته و اعلام کرده است که هرکسی که به طور عمدی ویروس کرونا را پخش کند با مجازات که بدترین آن اعدام است مواجه خواهد شد.

تاکنون، شمار تلفات در چین به ۴۲۵ نفر و شمار مبتلایان به این ویروس کشنده به حدود ۱۵ هزار نفر رسیده است. ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۴:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
راستش تعجب اور است که هیچ یک از بیماریهای ویروسی در بین رژیم صهیونستی در هیچ یک از رسانه های جمعی تا کنون نشنیده ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ک
۰۱:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
کاملامشخصه چون بنیاد راکفلرکه بنام دیویدراکفلر یهودی وساکن آمریکاشهر نیویورک کارشون تولید زیکا،سارس،ابولاوحالاهم کرونابرای کشورچین یا کشورهایی هست که باید دشمنی کنند،یه مثالیه که: کسی که زهرتولیدمی کنه پادزهرش روهم تولید میکنه وبه قیمت گزاف می فروشه!
Germany
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خدایا خودت کمک کن این فاجعه زود تموم بشه وهمه سالم باشن
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
هرجامعه وکشوری برای مقابله بابحران هاوعبور ازمشکلات بایداقدامات سختگیرانه داشته باشه به نظرم وجودتشویق وتنبیه درهرجامعه ای لازمه به خصوص جامعه وکشور خودمون که ثابت شده دارای هوش نسبتابالااما نسبتاتنبل ودقیقه نودی ما هستیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
پیشنهاد میکنم به وزارت بهداشت چین باید گفت که خوردن این همه حیوانات مختلف باعث این بیماریها میشه و اول از همه نباید به غیر از حیوانات حلال چیزی بخورن حالا این مریضی تموم میشه دوباره چند وقت دیگه از یه جونور دیگه دوباره یه مریضی میگیرن بعدم تو کل دنیا پخش میکنن باید سازمان بهداشت جهانی بهشون تذکر بده آخه چرا انقدر آشغال میخورن حتی یواناتم انقدر آشغال نمیخورن که اینا میخورن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
جمعیت زیادی دارن چیزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
واقعا برای ماها دارن کار میکنن اگر سهل انگاری بشه فاجعه بین المللی میشهان شاء الله که زودتر تموم شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
من فک کردم دیماه فقط براماایرانیاخوب نبودانگاربراچینیاهم بدبوده
آخرین اخبار