مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ بهمن ماه سال ۹۸

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سوء استفاده کارمند یکی از ادارت دولتی از عنوان پلیس فتا

رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی و دستگیری کارمند یکی از ادارات دولتی به جرم جعل عنوان و سو استفاده از نام پلیس فتا خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس گفت: پرونده‌ای با موضوع جعل عنوان پلیس فتا از طریق خط تلفن یکی از ادارات دولتی در این پلیس تشکیل شد که در آن متهم با تماس تلفنی با یک شهروند، خود را مامور پلیس فتا معرفی و اقدام به دریافت اطلاعات شخصی وی کرده بود.
او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سریعاً پرونده در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در کمترین زمان متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در این پلیس حاضر و با مشاهده ادله و مستندات به بزه انتسابی اقرار و بیان کرد که تنها سعی داشته است که از نام پلیس فتا برای رسیدن به خواسته‌های خود بهره برداری کند.

سرهنگ سلیمانی هشدار داد: هرگونه جعل و یا سوء استفاده از عناوین‌های دولتی برابر قانون جرم است و افرادی که با تصور پنهان ماندن دست به اقدام مجرمانه می‌زنند همواره باید آگاه باشند که این فضا با حضور کارشناسان سایبری برای آن‌ها محیط امنی نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب سایت به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ گزارش کنند.

کابین آسانسور حادثه آفرید

سقوط کابین آسانسور دربلوار کسایی موجب مصدوم شدن یک زن جوان شد.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، آتش نشانان ایستگاه ۴ به همراه تیم تخصصی امداد ارتفاع با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز ساعت ۱۰:۲۵ صبح روز گذشته به بلوار کسایی اعزام شدند.

بر این اساس، در یک ساختمان چند طبقه تجاری زن جوان با استفاده از آسانسور در حال جابجایی بین طبقات بود که ناگهان کابین آسانسور دچار نقص فنی شده و از طبقه همکف به طبقه منفی یک سقوط کرد.

این گزارش حاکی است، بر اثر این حادثه زن جوان (تنها سرنشین آسانسور) دچار مصدومیت شده و داخل کابین آسانسور محبوس شده بود که آتش نشانان بی درنگ جریان برق آسانسور را قطع کردند و به علت باز نشدن در آسانسور از طبقات بالاتر وارد چاهک آسانسور شده و بعد از جدا کردن بدنه کابین وارد آن شده و بوسیله ابزار مخصوص در کابین را گشودند و زن ۳۲ ساله را که از ناحیه ستون فقرات و پا دچار مصدومیت شده بود به خارج از کابین انتقال دادند.

فرمانده نیرو‌های عملیاتی اعزام شده به محل حادثه اضافه کرد: نیرو‌های عملیاتی، زن جوان را برای انجام معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس دادند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف یک کامیون حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در محور‌های مواصلاتی خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی با اقدامات فنی از تردد یک کامیون حامل کالای قاچاق در محور‌های مواصلاتی مطلع و موضوع را به ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، یک دستگاه کامیون را متوقف و در بازرسی از آن، ۱۰۰ کیلو بادام زمینی، ۶ دستگاه موبایل آیفون و ۴ هزار و ۱۴۰ عدد شارژر، mp۳ پلیر و اسپیکر خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سارق درون خودرو با ۲۰ فقره سرقت راهی زندان شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران کلانتری ۱۵ قصرالدشت شهرستان شیراز، هنگام گشت زنی در بلوار چمران متوجه شدند فردی در حال سرقت ضبط از یک سواری پراید می‌باشد که سریعا با اقدامات فنی او را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شد، ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که او از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، افزود: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک اتوبوس و کشف کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی، ماموران انتظامی شهرستان خرمبید با ایجاد تور ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی، به یک اتوبوس حامل کالا مظنون شده و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ حلقه لاستیک، ۴ عدد ماشین لباسشویی، ۲۵۲ عدد هندزفری، ۳۷ عدد اسباب بازی و ۲۴۰ عدد لوازم آرایشی خارجی و فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه ارزش این محموله‌ها برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارقان در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲ نفر سارق خودرو و کشف یک دستگاه پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه خودرو پراید به سرنشینی دو نفر جوان مشکوک که پس از استعلام پلاک خودرو مشخص شد دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز است.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران دستور ایست دادند، ولی راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی خودرو را رها و به اتفاق سرنشین از محل متواری شدند.

سرهنگ زراعتیان افزود: ماموران پس از طی مسافتی کوتاه موفق شدند هر ۲ نفر سارق را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال و خودرو را نیز به پارکینگ منتقل کنند.

رئیس پلیس مرودشت با اشاره به این که دستگیر شدگان در بازجویی به سرقت خودرو از شهرستان شیراز اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: پرونده در این خصوص تشکیل و به همراه سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کالا‌های قاچاق میلیاردی به مقصد نرسیدند

فرمانده انتظامی آباده از توقیف ۳ دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالا‌های قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در یک عملیات ضربتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه اتوبوس مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودروها، مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۱۰۰ قطعه لوازم گازسوز خودرو (یونیت)، ۱۰ حلقه لاستیک خودرو، ۸ دستگاه کیس کامپیوتر و لپ تاپ، ۴۸ قطعه الکتریکی، ۵ هزار عدد باطری ساعت و سوئیچ خودرو و ۲۳۰ قوطی واکس مو و شامپو خارجی قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار