مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: بلوک سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی اردبیل ایجاد می‌شود.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از مقدمات توسعه این شهرک صنعتی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، برای توسعه این شهرک صنعتی، ۹۵ هکتار در بخش غربی در نظر گرفته شده است که این شرکت در حال تملک زمین‌های مورد نظر می‌باشد.

او ایجاد شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در استان را یکی از نیاز‌های ضروری استان اردبیل دانست و بیان کرد: برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران خارجی، فاز توسعه این شهرک صنعتی به سرمایه گذاران خارجی اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهرک صنعتی اردبیل (۲) به فرودگاه اردبیل و در آینده نزدیک اتصال آن به راه آهن اردبیل و همچنین دسترسی سریع و آسان به محور ترانزیتی اردبیل - آستارا، این شهرک بهترین انتخاب ممکن برای سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.

اهلی با بیان اینکه احداث و توسعه چندین شهرک و ناحیه صنعتی جدید در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، ادامه داد: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید، از جمله اولویت‌های اصلی این شرکت برای استقرار واحد‌های صنعتی و تولیدی می‌باشد و در این راستا، برنامه ریزی‌های مدون و لازم به منظور توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در استان از جمله تصویب در شورای برنامه ریزی صورت پذیرفته است.

او از تلاش مسئولان ارشد استان برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی خبر داد و ابراز داشت: به علت استقبال سرمایه گذاران برای استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، نیاز به توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در سطح استان بوده که با ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید، مشکل کمبود زمین در مناطق محروم و تقاضا محور برطرف خواهد شد.

شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی استان می‌باشد که مساحت این شهرک در حدود ۶۰۰ هکتار بوده که با توسعه آن، مساحت آن به بیش از ۷۰۰ هکتار خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.