همزمان با دهه فجر و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هفت طرح انبار داری و نگهداری محصولات کشاورزی، سردخانه ثابت و بسته بندی خرما در شهرستان قیروکارزین افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در مراسم افتتاح هم زمان این هفت طرح در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، گفت: با راه اندازی این واحد‌ها ۳۳۰۰ تن به ظرفیت سالانه صنایع بخش کشاورزی شهرستان افزوده شده که زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

او افزود: به منظور احداث این واحد‌ها بیش از ۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت پذیرفته که ۱۹ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک کشاورزی از منابع صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت شده است.

همتی با اشاره به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی به منظور افزایش ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی، تصریح کرد: این موضوع تا کنون مغفول بوده است، اما با بستر سازی‌های انجام شده همچون تسهیل در صدور مجوز‌های تاسیس این امر در قیروکارزین رشد صعودی به خود گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه این شهرستان بزرگ‌ترین تولید کننده خرما و لیموشیرین در استان فارس است، بیان کرد: در این شهرستان سالانه بیش از نیم میلیون تن محصولات باغی و بالغ بر ۲۴۰ هزار تن محصولات زراعی تولید می‌شود که ثبات در این تولید تنها با گسترش صنایع ویژه کشاورزی مقدور می‌شود.

به گفته او، مناسب‌ترین تسهیلات به حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص دارد که ایجاد آن علاوه بر ارزش افزوده از ضایعات محصولات جلوگیری، به ماندگاری محصول کمک و تولید را رونق می‌بخشد.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار