مهم‌ترین حوادث قزوین امروز پانزدهم بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار حاجیان رئیس پلیس استان قزوین گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بر روی عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر مشخص شد، فردی که در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت گسترده دارد به تازگی مقدار قابل توجهی تریاک از قاچاقچیان استان‌های جنوبی کشور خریداری کرده است و قصد انتقال آن به وسیله یک دستگاه کشنده اسکانیا به استان خراسان شمالی را دارد.

حاجیان افزود: بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی اعلام شد و اکیپی از ماموران آن پلیس با استقرار در محور‌های مواصلاتی، موفق شدند روز گذشته خودرو مورد نظر را شناسایی کنند.

او اضافه کرد: ماموران در بازرسی از خودرو مورد نظر، ۹۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

رئیس پلیس استان گفت: سه نفر در این رابطه دستگیر و به مراحع قضایی معرفی شدند.

یک کشته در حادثه رانندگی

سرهنگ قدرت حسنی مسئول پلیس راه استان قزوین گفت: در محور تاکستان - قزوین بعد از سه راهی کهک یک دستگاه پراید سفید و یک دستگاه پراید نقره‌ای و یک دستگاه کامیونت هیوندا تصادف کردند که در اثر این برخورد سرنشین خودروی پراید سفید بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و راننده و سرنشین دیگر پراید سفید هم مصدوم شدند.

او افزود: برابر اعلام کارشناس پلیس راه، علت این حادثه انحراف تغییر مسیر ناگ‌های خودروی پراید سفید نسبت به ۲ وسیله نقلیه دیگر بوده است.

محرومیت‌ها و مجازات‌های مشمولان غائب

معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان برابر مواد ۱۰-۵۸ مکرر و ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی ضمن اعلام محرومیت‌ها و مجازات‌های مشمولان غائب برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی از مشمولان غائب خواست به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.

ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی:

انجام امور زیر در مورد مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارایه مدارک دال رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی می‌باشد وفتوکپی مدرک ارائه شده از جمله منضمات ضروری پرونده متشکله است

الف- شرکت در ازمایشات رانندگی واخذ گواهینامه (حذف شده است)

ب- در یافت هرگونه وام وکمک‌های کشاورزی وصنعتی ودامداری ومسکن از طریق بانک‌ها ووزارت خانه‌ها و موسسات دولتی ووابسته به دولت ونهاد‌های قانونی

ج- کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی وسایر شورا‌ها وانجمن‌های قانونی

د- تحویل اصل گواهینامه یا پایان نامه دوره‌های تحصیلی دیپلم وبالاتر از وزارتخانه مربوطه

ه – صدور پروانه کسب واجاره اشتغال وعضویتدر شرکت‌های تعاونی

و- حذف شده است (۲۲/۰۸/۱۳۹۰)

ز- دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی ووابسته ونهاد‌های قانونی

ح- استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روز مزد وخرید خدمت) در وزارت خانه‌ها وموسسات دولتی ووابسته به دولت ونهاد‌های قانونی وشرکت‌های دولتی

ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی:

مشمولین خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی ویا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، همچنین مشمولینی که معافیت موقت دریافت داشته اند وپس از انقضاء مدت اعتبار، ظرف یک ماه برای رسیدگی خود را معرفی نکنند، غائب شناخته میشوند، پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت وبلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می‌گردند وبا آنان به ترتیب زیر رفتار می‌شود:

ــــ مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشـد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌گردند.
۲- مشمولینی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز نماید، علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور در بند ۳، فراری محسوب می‌شوند و به مراجع صالح قضایی معرفی می‌گردند.

تبصره ۱ (اصـلاحی ۲۲/۸/۱۳۹۰) مشمولین غایبی که به خدمت اعزام می‌شوند در صـورتی که در حین خدمت، حسـن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان دهند، یا در عملیات جنگی ابراز شــجاعت و فداکاری نمایند به طوری که مراتب مورد گواهی فرماندهان و روئســای ذی ربط باشــد، برابر ضــوابطی که از ســوی ستادکل ابلاغ میگردد با تصویب مقامات سرلشکری و یا همطراز در سازمان مربوط از انجام اضافه خدمت، یا بخشی از آن معاف می‌گردند.

تبصره ۲ (اصـلاحی ۲۲/۸/۱۳۹۰) مشمولینی که تا تصویب این قانون غایب شناخته شده اند چنانچه در داخل کشور ظرف حداکثر شش ماه و آن‌هایی که درخارج از کشور باشند، ظرف حداکثر یک ســال خود را جهت انجام خدمت دوره ضــرورت معرفی نمایند، مشــمول تنبیهات این قانون نمی‌شوند.

تبصره ۳ (الحاقی ۲۲/۸/۱۳۹۰) رســیدگی به وضــعیت مشــمولینی که دارای عذرموجه برای غیبـت خویش می‌بـاشـــند برابر آیین نامه‌ای است که پس از تأیید فرماندهی کل ابلاغ می‌گردد.

تبصره ۴ (الحاقی ۲۲/۸/۱۳۹۰) در مورد غیبت مشمولین دوره‌های احتیاط و ذخیره برابر دستورالعملی که در ستاد کل تهیه و پس از تأیید فرماندهی کل ابلاغ می‌گردد، رفتار می‌شود.

ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وطیفه عمومی:

نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب ودستگیری مشمولان غائب ورسیدگی به وضعیت آنان اقدام نماید وکلیه نهاد‌ها ودستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیرت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی وموءسسات خصوصی وبانک‌ها ونیرو‌های مسلح باید همکاری لازم را در این مورد بعمل آورند.

ماده ۶۲ قانون خدمت وظیفه عمومی:

استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها وموسسات وابسته به دولت ودر کارخانه‌ها وکارگاه‌ها وموسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دایم ممنوع است

ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی:

استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غائب در وزارت خانه هاو موسسات دولتی ووابسته به دولت ونهاد‌ها برای هریک از افراد اول ودوم به کسر نصف حقوق از ۶ ماه تایک سال ودر صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دایم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد

ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی:

کسانی که به نحوی مشمولین غائب را در موسسات دولتی وغیردولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، کارگاه ها، مغازه ها، تعمیر گاه ها، به کارگیری نمایند توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌ها ((تعاون، کار ورفاه اجتماعی)) و ((صنعت، معدن وتجارت))شناسایی وبه محاکم قضایی معرفی می‌شوند. مجازات این قبیل افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز وبرای بار دوم وبیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

تبصره: ثبت نام در مراکز آموزشی خصوصی وآزاد برای ارائه اموزش به منزله به کارگیری محسوب می‌شود ومشمول این مجازات‌ها است.

ماده ۶۴ قانون خدمت وظیفه عمومی:

اشتغال به کار مشمولان با برگ معافیت موقت یا دفترچه آماده به خدمت فقط در مدت اعتبار آن‌ها بلا مانع است.

کشف بیش از ۷ کیلوگرم مواد مخدر در قزوین

سرهنگ فرهاد علی بیگی سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدرمستقر در عوارضی "قزوین –زنجان" حین کنترل خودرو‌های عبوری یک دستگاه اتوبوس را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: ماموران حین بازرسی ازاین اتوبوس به یکی از مسافران مشکوک شدند و در بازرسی از وسایل او ۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خاطر نشان کرد:در این پرونده یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار