برای نخستین بار از مجموعه اسناد انقلاب اسلامی موجود در گنجینه آستان قدس رضوی رونمایی شد .

رونمایی از اسناد انقلاب اسلامی در گنجینه آستان قدس رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جواد قوی مسئول روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی گفت: از مجموعه اسناد انقلاب اسلامی در خراسان، موجود در گنجینه آستان قدس رضوی رونمایی شد ،حدود ۳۰ هزار برگ سند در حوزه انقلاب اسلامی بازسازی شد که اکثر این اسناد اهدایی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاکر است .

او تصریح کرد: بیش از ۸ هزار نسخه دیجیتال نیز به اسناد انقلاب اسلامی اضافه شده است که حاوی اطلاعات ارزشمند در مورد احزاب و گروه ها، به ویژه مبارزات روحانیت در عرصه مباحث ایدئولوژیم انقلابی و آماده سازی اقشار مختلف برای حرکت‌های انقلابی و نیز وحدت، پیوند و سازماندهی گروه‌ها در حرکت یکپارچه مردمی به رهبری امام خمینی (ره) بوده است .

روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی گفت: در مجموعه عکس‌های مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس ۲ هزار ۵۰۰ عکس و ۲۰۰ دقیقه فیلم از صحنه‌های انقلاب، روحانیت، صحنه‌های تظاهرات، تحصن، سخنرانی، شهدای انقلاب اماکن و پایگاه‌های انقلاب، مسیر‌های راهپیمایی و جنایات حمله دژخیمان رژیم به بیمارستان امام رضا (ع) موجود است .

قوی افزود: در این مراسم از تابلو خط نقاشی آخرین نوشته سردار، فرازی از نوشته‌های سردار شهید قاسم سلیمانی هم رونمایی شد .

او تصریح کرد: بیش از ۵۰ طرح پژوهشی، پایان نامه و مقاله و همچنین ۵ مستند و گزارش خبری در حوزه انقلاب اسلامی مشهد بر اساس اسناد موجود در آستان قدس رضوی تهیه شده است.

روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی گفت: همچنین در این مراسم از تمبر سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی اثر استاد پرنیا و تابلو نقاشی خط با موضوع آخرین نوشته سردار اثر هاشم طلائیان رونمایی شد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.