مواردی که ارتکاب آن در انتخابات جرم تلقی می شود و مجازات هایی که قانون گذار ،برای آن تعیین کرده است را در این خبر مشاهده کنید.

مواردی که ارتکاب آن در انتخابات جرم تلقی می شودسید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت : طبق ماده ۶۵ مکرر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۳/۳/۱۳۹۵ و لحاظ بند‌های ۱، ۷ و ۱۱ آن ماده، نوشتن اظهارات خلاف واقع، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی نظیر سخنرانی و انتشار محموله‌های تبلیغاتی به نفع نامزد خاصی و خارج از مهلت قانونی انتخابات چه در فضای مجازی و چه فضای حقیقی، جرم تلقی می‌شود.

او تصریح کرد: طبق ماده ۶۵ مکرر قانون فوق، مجازات‌های درجه ۶ برای برای مرتکبین تعیین شده است با توجه به خلاء مذکور در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷۸ مربوط به تبلیغات زود هنگام، با تصویب ماده ۶۵ مکرر این خلاء تا حدود زیادی مرتفع شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در ماده مذکور و بند‌های ۱۱ گانه‌ی آن به طرفداران، نامزدها، هواداران آنان اشاره شده است. تشویق و ترغیب افراد برای عضویت در کانال برای تبلیغ زود هنگام برای یک نامزد خاص جرم بوده است. البته باید عناصر سه گانه مشکله‌ی جرم اعم از مادی، قانونی و معنوی لحاظ گردد.

مرتضوی افزود: بر طبق ماده‌ی ۱۹ قانون مجازات اسلامی عبارتند از؛ حبس بیش از ۶ ماه تا دوسال، جزای نقدی بیش از ۲۰ میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال، شلاق از سی و یک تا ۷۴ ضربه محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال، انتشار حکم قطعی در رسانه‌ها و ... که حسب مورد مقام محترم قضایی اقدام لازم را معمول می‌دارد.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار