فرماندار کاشمر گفت: در همه اقدامات حوزه اجرا، نظارت و بازرسی انتخابات، فصل الخطاب قانون خواهد بود و هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون مورد نظر و توجه ما نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسلم ساقی فرماندار کاشمر در جلسه توجیهی آموزشی نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل‎آباد با حضور فرمانداران این سه شهرستان، اعضای هیات اجرایی، نظارت و بازرسی گفت: در همه اقدامات حوزه اجرا، نظارت و بازرسی انتخابات، فصل الخطاب قانون خواهد بود و هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون مورد نظر و توجه ما نیست.

او ادامه داد: قانون موجود گر چه دارای نواقصی است، اما موظف هستیم برابر قانون و آخرین تغییراتی که به وجود آمده عمل کنیم و اگرچه مجریان، ناظران و بازرسان دارای گرایش سیاسی هستند، اما در اجرای قانون انتخابات باید اصل بی‏طرفی را به طور کامل رعایت کنند.

فرماندار کاشمر گفت: حتی برای یک رای مردم حساس خواهیم بود و این را در عمل نشان خواهیم داد، باید حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به طور کامل رعایت شود.

ساقی بر نگاه و رویکرد عادلانه در انتخابات تاکید کرد و افزود: در اجرای انتخابات جز آنچه قانون مکلف کرده، چیزی محرمانه نداریم و تاکنون تمام فرآیند‌های انتخابات اطلاع رسانی و منتشر شده است.

حجت الاسلام علی میدانی رئیس دادگستری کاشمر نیز در این جلسه گفت: در این عرصه از انتخابات حضور حداکثری مردم باید مدنظر تمام ناظرین، مجریان و شرکت کنندگان باشد و دینی را که نسبت به مردم و نظام جمهوری اسلامی داریم باید ادا کنیم.

او ادامه داد: به انتخاب مردم احترام خواهیم گذاشت و امیدواریم با توجه به حساسیت زمان که دشمنان داخلی و خارجی چشمشان را به این انتخابات دوخته‎اند بار دیگر ملت ایران یاس و ناامیدی را در میان دشمن و شور و نشاط و امید را برای جامعه اسلامی به ارمغان بیاورند.

غلامرضا طالعی دادستان کاشمر نیز گفت: انتخابات پیش شرط مردم سالاری دینی و مظهر مشارکت مردم در نظام سیاسی است و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم یکی از مهمترین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مشارکت مردم در نظام سیاسی و سرنوشت خود عنوان کرده‎اند.

او تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف اعضای هیات اجرایی و نظارت انتخابات فراهم کردن بستر و زمینه مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم، امن و بی‎طرفانه است.
 
دادستان کاشمر گفت: از کسانی که خود را آماده کرده‎اند تا بر کرسی قانونگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنشینند انتظار می‎رود خود یکی از مهمترین عاملان به اجرای قانون باشند.

طالعی از تشکیل کمیته رصد فضای مجازی خبر داد و افزود: فضای مجازی که امروزه یکی از مهمترین فضا‌های تبلیغاتی است به دقت رصد می‎شود.

او تصریح کرد: برخی سخنرانی‎هایی که اکنون انجام می‌‏شود ممنوعیت دارد، برگزاری سخنرانی‌ها براساس ماده ۵۶ قانون انتخابات و ماده واحده استفساریه مجلس در این خصوص تا زمان شروع تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

طالعی ادامه داد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا انتخابات امن، سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.