مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:جشنواره فیلم فجر باید تاثیر خود را روی فیلم اصفهان نشان دهد و در جشنواره امسال بنا براین است که پنج فیلم از کارگردانهای اصفهانی که در سالهای ۹۷ و ۹۸ ساخته شده را به نمایش بگذارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمد علی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیشب در آیین آغازین دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت: امام خمینی (ره) معتقد بود که یکی از وظایف سینما تربیت جامعه است و هنر فاخر در این زمینه می‌تواند موجب هدایت جامعه شود.

حجت الاسلام محمد علی انصاری با بیان اینکه سینمای بعد از انقلاب از یک ابتذال به یک دانشگاه فرهنگی تبدیل شد افزود: در این دوره توجه ویژه‌ای به مستند سازی و تولید فیلم‌های ضد استکباری شد، اما هنوز جای کار فراوان وجود دارد.

او گفت: این دست جشنواره‌ها باید روی فیلم اصفهان اثر گذار باشد و تولیدات این استان باید هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی، بیش از پیش ارتقا یابد.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه جشنواره فجر اصفهان بعد از مرکز کشور جزو معدود استان‌هایی است که در آن سالن ویژه‌ای برای هنرمندان و اصحاب رسانه پیش بینی شده افزود: این جشنواره باید تاثیر خود را روی فیلم اصفهان نشان دهد و در جشنواره امسال بنا براین است که پنج فیلم از کارگردان‌های اصفهانی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ ساخته شده را به نمایش بگذارند.

در این مراسم تمبر یادبود دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان هم با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.
دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان ۱۴ بهمن‌ماه در پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان به طور رسمی آغاز شد و یک روز پیش از برنامه رسمی، گشایش معنوی جشنواره در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

اصفهان از معدود استان‌هایی است که در این بخش به طور رسمی آیین افتتاحیه داشت و پس از آن، دهمین جشنواره فیلم فجر به طور رسمی کار خود را در قالب ۲ پردیس سینمایی ساحل و سیتی سنتر در این استان آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.