مونسان گفت: یکی از بخش‌های مهم هنری بخش نمایشی است که جشنواره فیلم فجر پس از انقلاب شکل گرفته و سینمای ایران را به رشد و تعالی رسانده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیشب در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اظهار داشت: در دنیای بشریت هنر به عنوان یک ابزاری به کمک انسان آمده است تا بیان کننده موضوعات و معانی باشد به طوری که در حالت عادی توان پرداختن به آن‌ها وجود ندارد، بنابراین آنچه در افکار ذهنی و قلبی هنرمندان می‌گذرد با ابزار هنر بیان می‌شود و به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: هنرمند با نگاه نافذی که دارد و پدید‌ها را با دقت مشاهده کرده و خیلی موضوعاتی که افراد عادی نمی‌بینند او با نگاه ریز بینانه می‌بیند و با ابزاری که در دست دارد آن را در قالب‌های مختلف مطرح می‌کند بنابراین هنر کمک می‌کند تا جامعه مسیر تعالی خود را طی کند.

او تصریح داشت‌: هنر در جامعه ما از جایگاه رفیع و قابل ارزشی برخوردار است، در کشور ما با داشته‌های فرهنگی و هنری فراوان، هنرمندان بزرگ و توانمندی وجود دارد و جامعه قدردان حضور هنرمندان فرهیخته است که به رشد و تعالی کشور و جامعه کمک می‌کند.

مونسان افزود: یکی از بخش خاص و البته مهم هنری، بخش نمایشی است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شکل‌گیری جشنواره فیلم فجر سینما کشور در جهت رشد و تعالی جامعه ارتقا بسیاری داشت و برخی از این فیلم‌ها در جشنواره بین‌المللی جوایزی را هم دریافت کرده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اذعان داشت: در سینما کشور نقد‌هایی هم در قالب هنر مطرح شد که آن‌ها هم در مسیر رشد بوده است از همین رو باید قوی‌تر و ریزبینانه‌تر ادامه پیدا کند.

او در پایان گفت: فرهنگ و هنر یکی از عوامل جذب گردشگر خارجی در کشور است و اصفهان هم مهد هنر و تمدن کشور است که ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.