به گزارش خبرنگار
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از
زنجان، حقیقی استاندار زنجان در کمیسیون ایمنی راهها بر اختصاص ۱۵ درصد از عوارض خودروهای عبوری آزاد راه زنجان - تبریز به عنوان اقدام عملی برای بهسازی ظرف یک هفته آینده تاکید کرد.
حقیقی با اشاره به جایگاه دوم استان زنجان در مسیر ارتباطی غرب و شمالغرب کشور گفت: با وجود زیر ساختهای ارتباطی، این مسیر گنجایش این حجم از تردد را ندارد.
او افزود: مشارکت شرکتهای مسئول برای آزاد راه زنجان- تبریز ضروری و در صورت اجرایی نشدن با همکاری دستگاه قضا با خاطیان برخود میشود.
استاندار زنجان مهمترین مشکل آزاد راههای استان زنجان را کیفیت پایین روکش آسفالت، روشنایی و ایمنی عنوان کرد و گفت: از ۹۵ کیلومتر آزاد راه فقط ۱۷ کیلومتر روشنایی و ۱۴ کیلومتر مجهز به محافظ بتنی است.
حقیقی با اشاره به آمارها، اصلیترین عامل تصادفات در محورهای مواصلاتی استان را خطای انسانی دانست و ساخت مجتمعهای بین راهی برای استراحت رانندگان بر اساس معیارها و اعمال مجدد ثبت ساعت وسایط نقلیه عمومی را میتوان عملیاتی کرد.
استاندار بر رفع پستی و بلندیها و روکش آسفالت وتسریع در اجرای حفاظ بتنی و روشنایی لکهای تاکید کرد و افزود: بر اساس مشاهدات میدانی حد فاصل کیلومتر ۴۰ تا ۶۵ این آزاد راه دچار نشستها وناهمواریهای متعدد است که لازم است مجری و پیمانکار طرح به سرعت رسیدگی کند.
معاون توسعه ومدیریت منابع سازمان راهداری هم با اشاره به اینکه استان زنجان در مسیر ارتباطی چندین استان قراردارد گفت: تشکیل گشتهای مشترک با پلیس و افزایش نظارتهای شبانه برای مقابله با خواب آلودگی ضروری است.
تیموری از اجرای روکش آسفالت در آزاد راه های استان خبر داد و گفت: سال گذشته برای مرمت آزاد راه زنجان – قزوین ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان آمار فوتیهای ناشی از رانندگی استان در ۹ ماهه گذشته را ۲۲۸ نفراعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و ۲ صدم درصد افزایش دارد.
انتهای پیام/م