معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:مراسم فجر انقلاب در ۲۵ بقعه متبرکه شاخص استان با عنوان فجر انقلاب و با دعوت از مسئولان و آحاد مردم با هدف تبیین گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام، ولی الله روان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به حساسیتی که دهه فجر امسال نسبت به سال‌های قبل دارد، اظهار داشت: به خاطر اقدامات جنایتکارانه‌ای که آمریکا علیه مردم ایران انجام داد، ما به صورت ویژه مباحث دهه فجر را به شهرستان‌ها، ادارات اجرایی و هیئت امنای بقاع متبرکه اعلام کردیم تا به بهترین شکل مراسم دهه فجر را برگزار کنند.

او افزود: هر شهرستان اصفهان یک بقعه شاخص دارد و پیش‌بینی می‌شود مراسم فجر انقلاب در ۲۵ بقعه متبرکه شاخص استان با عنوان فجر انقلاب و با دعوت از مسئولان و آحاد مردم با هدف تبیین گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نقش بی‌بدیل رهبری امت در برنامه‌های دهه فجر لحاظ شده است، گفت: در این مراسم آیتم‌های تلاوت قرآن، پخش سرود ملی، اجرای تواشیح، مسابقات فرهنگی، ویژه برنامه برای کودک و نوجوان به همراه سخنرانی و پخش کلیپ در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: در صورت امکان و با مشارکت خیران محله و نیات منطبق به پذیرایی و اطعام حاضران در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام روان تصریح کرد: فضاسازی و تبلیغات با استفاده از بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد اهمیت حفظ نظام و انقلاب اسلامی طراحی شده است.

او با اشاره به همکار‌ی‌های نهاد‌های مختلف از جمله شهرداری و فرمانداری با اداره کل اوقاف، اظهار داشت: تلاش بر این است پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت یک علم و نماد کلمه الله به صورت دائمی در امام‌زاده‌های شاخص نصب شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: آذین بندی و چراغانی کردن بقاع متبرکه و پخش آوا‌های انقلابی و کلیپ‌های صوتی و تصویری نیز در دستور کار است.

او افزود: برپایی خیمه‌های انقلاب و اطلاع رسانی عمومی و دعوت از آحاد مردم، مسئولان و همچنین اصحاب رسانه برای انعکاس برنامه‌ها در ایام وجود دارد.

حجت‌الاسلام روان با بیان اینکه در سال‌های گذشته مبلغان اعزامی برای تبلیغات دهه فجر در اصفهان حضور می‌یافتند، گفت: امسال از ظرفیت مبلغان بومی و موسسات مردمی استفاده شده و پیش‌بینی می‌شود خیمه‌های انقلاب در هر یک از امام‌زاده‌های شاخص شهرستان‌ها یا در جوار امام‌زاده و مسیر راهپیمایی برپا شود.

او ادامه داد: خیمه‌های انقلاب دارای غرفه‌هایی همچون گفتمان انقلاب اسلامی است که با حضور کارشناس مباحث سیاسی و بصیرتی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات وارده پیرامون انقلاب طراحی شده و همچنین غرفه تبلیغ چند رسانه‌ای برای تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون علمی، امنیتی، دفاعی، پزشکی و قرآنی در قالب صوت و تصویر، نمایشگاه با استفاده از تابلو‌های بارگزاری سایت سازمان، دستاورد‌های اداره اوقاف و مباحث موقوفات و عمران بقاع در خدمت مردم است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به تقارن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و همراهانشان برنامه ویژه در بقاع شاخص برای تکریم مقام این شهید دلاور، در قالب یادواره شهدای شهرستان یا شهدای مدفون در جوار امام‌زادگان و تکریم خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار