محمود پراش گفت: دختران رکابزن ایرانی به خودباوری لازم دست پیدا کردند و برای رقابت‌های قهرمانی آسیا به آن‌ها امیدوار هستیم.

دختران رکابزن به خودباوری رسیدند/ تیم ملی پشتوانه مالی خاصی نداردمحمود پراش سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم ملی استقامت بیان کرد: سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانستیم یک مدال طلا و برنز در  رده سنی زیر ۲۳ سال و یک مدال برنز در بخش بانوان کسب کنیم. دختران رکابزن به خود باوری لازم رسیده اند و این خودباوری باعث کسب مدال برنز در رقابت‌های قهرمانی آسیا شد و ما امیدواریم که بتوانیم این مدال را تکرار کنیم.

او گفت: دوچرخه سواری ما نیازمند حمایت‌های بیشتر از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است. سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتایج خوبی کسب کردیم. تیم ملی پشتوانه مالی خاصی ندارد و فدراسیون دوچرخه سواری هم بضاعت محدودی دارد.

پراش عنوان کرد: حدود ۳۰ روز در تهران و ۲ هفته در بوشهر اردو‌های تیم ملی به صورت منظم پیگیری شد. در طول این مدت تمرینات هوازی، فشار پا انجام شد. رکابزنان از سطح و شرایط خوبی برخوردارند. شرایط دوچرخه سواری نسبت به سال‌های قبل متفاوت است و اکنون با توجه به جمع شدن تیم‌های داخلی، رکابزنان در رقابت‌های بسیار کمی شرکت می‌کنند. بعید می‌دانم با توجه به فاصله کمی که تا رقابت‌های قهرمانی آسیا داریم مسابقه تدارکاتی اعزام شویم.

او اظهار کرد: با توجه به شرایطی که داریم تیم را آماده رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌کنیم. از هفته آینده اردو‌های تیم ملی مجددا آغاز می‌شود و به دنبال این هستیم که اردوهایمان را در جنوب یا شمال کشور برگزار کنیم. باید برنامه ریزی کرد که پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا تدارک برگزاری مسابقه داخلی بدهیم. همچنین رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۷ اسفندماه آغاز خواهد شد.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری بیان کرد: تمرینات امسال با سبک متفاوتی انجام شد و تمرینات را با بدنسازی آغاز کردیم. کشور‌های آسیایی روز به روز در حال پیشرفت هستند. تیم ملی دوچرخه سواری با وجود تمام کمبود‌هایی که وجود دارد سعی می‌کند بهترین عملکرد را از خود ارائه دهد. شرایط سایر کشور‌های آسیایی با تیم ملی ایران متفاوت است و ما با حداقل امکاناتی که در اختیار داریم دنبال بهترین کیفیت هستیم. او در پایان عنوان کرد: مطمئن باشید رکابزنان ما با وجود حداقل امکانات بهترین نتایج را کسب می‌کنند. نباید نتایج دوچرخه سواری ایران را با سایر کشور‌های آسیایی مقایسه کرد چرا که آن‌ها از تمام شرایط حضور در مسابقات و اردو‌های تدارکاتی مشترک در سایر کشور‌ها برخوردارند.


بیشتر بخوانید: ملی پوشان دانهیل ایران از کسب مدال بازماند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار