معاون اقتصادی استاندار مازندران از احیای ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل امسال در استان خبر داد.

خیرانپور معاون اقتصادی استاندار مازندران در افتتاح چند طرح در سومین روز دهه فجر در آمل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت:با پیگیری‌های استاندار مازندران بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی که در گذشته به هر دلیلی تعطیل بودند امسال احیا و به مدار تولید برگشتند.

او با بیان اینکه با توجه به بدهی‌هاییکه برخی واحد‌های تولیدی به بانک‌ها داشتند، بانک‌ها در جهت تملیک این واحد‌ها اقدام میکردند و در نهایت این واحد‌ها به حالت متروکه در می‌آمدند، افزود:در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید تملیک واحد‌های صنعتی توسط بانک‌ها متوقف شد.

خیرانپور گفت:اکنون ۱۲۶ واحد تملیکی توسط بانک‌ها در استان داریم که از این ۱۲۶ واحد تقریبا ۲۶ واحد در حال فعالیت هستند که در حال پیگیری هستیم که این واحد‌ها به تدریج از تملیک بانک‌ها خارج و توسط بخش خصوصی مجدد احیا شوند.

او افزود: بیش از یکهزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف از پارسال تا کنون به واحد‌های تولیدی و صنعتی استان برای ایجاد رونق تولید و اشتغال پرداخت شد.

خیرانپور گفت:در دهه فجر امسال تعداد ۷۲ طرح تولیدی و اقتصادی در واحد‌های صنعتی در مازندران با اعتباری بیش از ۸۳۲ میلیلرد تومان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود:امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای مازندران بتوانیم از کارکرد استانی به کارکرد ملی و فراغ ملی ارتقا دهیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.