تملک ۶١ هزار متر مربع عرصه جهت بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

جهت بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ۶۱ هزار متر مربع عرصه در نظر گرفته شده است.

تملک ۶١ هزار متر مربع عرصه جهت بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بخشی عمده‌ای از تماس‌های شهروندان به اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه اختصاص داشت و علت این امر نیز این است که منطقه ثامن در زمان‌های مختلف، با پیک زائر و مسافر مواجه می‌شود، لذا زمانبندی پروژه‌های عمرانی به گونه‌ای است که با توجه به تعطیلی پروژه‌ها در ایام زائرپذیر (مانند ٢٨ صفر، تاسوعا و عاشورا و ...) بتوانیم تمام پروژه‌های عمومی در حال اجرا را تا پایان سال و قبل از تعطیلات نوروزی اتمام و به بهره برداری بزسانیم.

همه سطح منطقه ثامن، شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی است، به همین منظور پیاده رو سازی خیابان آیت الله خزعلی، حدفاصل چهارراه شهدا تا چهارراه خسروی، در حال انجام است که همزمان غلاف گذاری برای شرکت برق جهت نصب تیربرق‌های جدید انجام می‌شود که در ضلع غربی از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار بوده و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد و پیاده روسازی ضلع شرقی نیز تا نوروز ٩٩ از پیشرفت ٢٠ درصدی برخوردار خواهد شد.

پروژه آرام سازی ترافیک کوچه چهارباغ نیز در دست اجراست، که برای جلوگیری از دوباره کاری، در هماهنگی با شرکت آب و فاضلاب، ابتدا طرح اگو در این معبر اجرا شده و سپس پروژه شهرداری آغاز گردیده، و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز ۵٠ درصد بوده و در تلاش هستیم ۵٠ درصد باقیمانده را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

 در خیابان اندرزگو نیز، بهینه سازی پیاده رو‌ها آغاز شده و تا ٢٠ روز دیگر به پایان می‌رسد.

یکی از مهمترین پروژه هامربوط به خیابان طبرسی است که باعث اختلال در مسیر رفت و آمد شهروندان در حدفاصل تقاطع شهید گمنام تا میدان طبرسی شده است، که در این پروژه نیز، ابتدا شرکت آب و فاضلاب، طرح اگو را در این مسیر اجرایی نمود و سپس شهرداری اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی را آغاز نموده است.

این پروژه را نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسانیم که همزمان دو معضل تخلیه فاضلاب و آب‌های سطحی منطقه در این محدوده رفع خواهد شد.

 بخش دوم تماس‌های شهروندان را مربوط به موضوع تملک املاک در مسیر طرح‌های مصوب شهری بود.

در روز آغاز طرح، حدود ١٣ هزار پلاک ثبتی ریز دانه در این منطقه وجود داشت و بر اساس طرح تفصیلی مقرر شد حرم مطهر از ١٨ به ۵٠ هکتار توسعه یابد، فضای سبز منطقه از دو و نیم هکتار به ۶٧ هکتار افزایش پیدا کند و خیابان‌ها و معابر نیز به ٨۶ هکتار توسعه یابد.

بر همین اساس  بیش از ٩ هزار پلاک دستخوش تملک و تغییر قرار می‌گرفت که تا کنون ۵۵٠٠ پلاک تملک شده است.

اولویت اول ما در این دوره مدیریت شهری، ابتدا حفظ ساکنان منطقه و حتی تغییر شیب مهاجرت به این منطقه است تا ساکنان منطقه افزایش پیدا کنند، لذا سعی کرده ایم تا با مالکان مذاکره کرده و ابتدا با دادن امتیاز یا معوض، آن‌ها را تشویق به ماندن در منطقه نماییم و در انتها و مرحله آخر، در ازای تملک، پول پرداخت کنیم.

در این دوره مدیریت شهری، ۶١ هزار متر مربع مساحت عرصه‌ای بوده که در راستای زیرساخت‌های طرح از شهروندان خریداری شده و با شهروندان در این خصوص توافق صورت گرفته است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار