مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا از فردا در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با خروج سامانه بارشی از استان اردبیل، از امروز) یکشنبه ۱۳ بهمن) تا پایان هفته جاری آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

او افزود: هر چند طی دو روز آینده در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل در طول شب‌ها و ساعات اولیه صبح هوای سرد همچنان تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از فردا (دوشنبه ۱۴ بهمن) دمای هوا بتدریج به ویژه در طول روز‌ها بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش خواهد یافت.

محمدی گفت: از عصر امروز با نفوذ زبانه‌های کم فشار سطح زمین از شمال دریای خزر به منطقه بتدریج وزش باد‌های جنوبی (گرمیج) آغاز شده و طی روز‌های آینده با تقویت کم فشار سطح زمین سرعت وزش باد در اغلب مناطق استان (به ویژه در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی) تند تا شدید انتظار می‌رود.

او افزود: ضروری است طی این مدت تمهیدات لازم در خصوص کاهش خسارات ناشی از وزش تند باد در سطح شهر و کولاک برف در محور‌های مواصلاتی استان در نظر گرفته شود.

پیرو اطلاعیه صادره هواشناسی استان، طی ۲۴ ساعت گذشته در تمامی مناطق استان بارش باران و برف رخ داد که بیشترین بارش باران و برف از ایستگاه بارانسنجی انگوت (گرمی) با ۱۴ میلیمتر و بیشترین بارش برف از برزند (گرمی) با ۹ سانتیمتر به ثبت رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار