معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش بهترین عرصه برای حرکت در مسیر رشد و تعالی انسان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نخستین دوره از مسابقات ورزشی روستاییان و عشایر کشور جام خوشه چین در شیراز به پایان رسید.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم ضمن تبریک آغاز دهه فجر از حمایت‌های استاندار فارس از حوزه ورزش و تلاش مجموعه اداره کل ورزش و جوانان این استان در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مرحله نهایی جام خوشه چین در شیراز تقدیر کرد و افزود: برای وزارت ورزش و جوانان بسیار شوق انگیز است که توانسته است با نگاهی عدالت محور اولین دوره رقابت‌های سراسری روستاییان و عشایر کشور را برگزار کند.

او با بیان اینکه جامعه امروز ما با تهدید‌های زیادی در حوزه سلامت جسمی و روحی مواجه است افزود: بهترین و موثرترین راه برای مواجهه با چنین تهدید‌هایی ورزش است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با ابراز خوشحالی مجدد از فراهم‌سازی زمینه حضور جمعیت روستایی کشور در یک دوره رقابت رسمی در کشور گفت: حدود یک میلیون نفر از جوانان روستایی کشور به صورت مستقیم در این رقابت‌ها حضور داشتند.

ورزش بهترین عرصه برای حرکت در مسیر رشد و تعالی انسانی است

احمدی جمعیت بیست و یک میلیون نفری روستایی و عشایر کشور را با جمعیتی مهم و تاثیرگذار در توسعه ملی دانست و گفت:وزارت ورزش و جوانان به دنبال ایجاد شرایطی مناسب برای حضور گسترده این جمعیت در فعالیت‌های ورزشی بود از این رو مسابقات جام خوشه چین طرح ریزی و اجرایی شد.

او با بیان اینکه دور بعدی این مسابقات در سال ۹۹ با گستردگی و مشارکت بیشتر روستاییان و تاکید بر لزوم غیر حرفه‌ای و همگانی بودن آن برگزار خواهد شد افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این رقابت‌ها حضور و مشارکت ۵۰ درصدی بانوان روستایی و عشایر کشور در این رقابت‌ها بود.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز گفت: ورزش عامل مهمی در نشاط آفرینی، ایجاد امید و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

او افزود: توسعه ورزش در روستا‌ها در کنار اقدام پیشگیرانه در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و بیماری‌های جسمی و روحی می‌تواند ضامن ایجاد شور و نشاط و سلامتی جسم و جان در نسل‌های آینده جمعیت روستایی کشور باشد.

رئیس شورای عالی ورزش استان فارس ورزش را عامل انسجام و همگرایی اجتماعی دانست و خطاب به ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها گفت: مراودات ورزشی می‌تواند به تبادلات فرهنگی اجتماعی و نهایتاً معرفی روستا‌های مختلف به روستاییان تبدیل شود.

رحیمی معرفی روستا‌ها و مکان زندگی ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها را عاملی برای معرفی نقاط مختلف کشور با ظرفیت‌های فراوان موجود در آن‌ها دانست و افزود: از این که شهر تاریخی شیراز میزبان اولین دوره این رقابت‌ها بود خوشحالیم.

استاندار فارس شهر شیراز و استان فارس را یکی از پر ظرفیت‌ترین شهر‌ها و استان‌های کشور در حوزه تاریخی فرهنگی ادبی مذهبی و گردشگری دانست و گفت: امیدوارم این میزبانی به تبدیل شدن فارس و شیراز به هدف دائمی گردشگری ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها و خانواده‌های آن‌ها تبدیل شود.

رحیمی در بخش دیگری به خدمات دولت در مناطق محروم و روستا‌ها و بخش‌های عشایری اشاره کرد و با تاکید بر اینکه سیاست دولت توسعه عدالت محور امکانات و خدمات در کشور است افزود: در فارس و در کنار ورزش که توسعه جهش دار معناداری داشته است، حوزه‌هایی نظیر آب و گاز نیز اتفاقات خوبی در روستا‌ها و بخش‌های عشایری استان به وقوع پیوسته است.

او با بیان اینکه برای اولین بار خانه‌های بهداشت سیار در مسیر کوچ عشایر در این دولت را اندازی شده است افزود: تمام این اتفاقات در حالی به وقوع پیوسته که دولت با محدودیت‌های شدید مالی روبرو بوده است.

استاندار فارس در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این رقابت‌ها ابراز امیدواری کرد که فرزندان برومند روستایی و عشایر کشور بتوانند آینده این بخش از جمعیت کشور را به سمت توسعه تکامل و تعالی بیش از پیش سوق دهند.

حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم افزود: توسعه عدالت محور ورزش در اقصا نقاط کشور به خصوص در مناطق روستایی و عشایری یکی از افتخارات این دولت است.

او با اشاره به احداث یک و نیم میلیون متر مربع فضای ورزشی در استان فارس در طول شش سال گذشته گفت: حدود ۸۰ درصد از این فضا‌ها در اماکن روستایی و عشایری احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ایجاد خانه‌های ورزش روستایی که یک باشگاه کوچک در روستا‌ها محسوب می‌شود را یکی از ابتکارات دولت تدبیر و امید در توسعه ورزش روستایی دانست و گفت: در کنار توسعه زیرساخت‌ها، برگزاری مسابقات جام خوشه چین نشان داد که توسعه نرم‌افزاری ورزش روستایی و عشایری برای دولت از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

کامیاب با بیان اینکه دولت‌ها در برنامه‌های توسعه خود جامعه روستایی را به عنوان یکی از ارکان مهم تولید به شمار می‌آورد افزود: ورزش به عنوان ابزاری توانمند در سالم سازی جوامع می‌تواند در دوری نسل جوان از ناهنجاری‌های اجتماعی نقش مهمی را در روستا ایفا کرده و عامل افزایش تولید ناخالص ملی شود.

ورزش بهترین عرصه برای حرکت در مسیر رشد و تعالی انسانی است

او با تقدیر از وزیر ورزش و جوانان در راستای حمایت‌های خود از میزبانی‌های مختلف فارس در رقابت‌های ورزشی ملی و بین المللی، گفت: نگاه حمایتی استاندار فارس به مقوله ورزش عامل مهم توسعه نرم افزاری و سخت افزاری ورزش در این استان است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار