مسابقات ملی ورزشی جام خوشه‌چین از ۱۰ بهمن در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: این دوره از مسابقات ویژه روستائیان و عشایر سراسر کشور از ۱۰ تا ۱۲ بهمن در شیراز برگزار می شود.

محسن سالاری گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مسابقات فوتسال برادران در سالن شهید ربانی، والیبال در سالن شهدای قصرالدشت، بازی‌های بومی و محلی در سالن شهید دستغیب، مسابقه دو در پیست حافظیه برگزار می‌شود.

او بیان کرد: مسابقات والیبال خواهران در سالن حجاب، بومی و محلی در سالن دراک، سالن کوثر فوتسال و دو در پیست حافظیه در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه انجام می‌شود.

معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جامعه روستایی در جام خوشه‌چین مشارکت داشتند، با برگزاری این جام سعی شده ورزش همگانی را در بین روستائیان و عشایر ترویج و سرانه فضا‌های ورزشی را در روستا‌ها افزایش داده شود.

سالاری گفت: جام خوشه‌چین برای نخستین بار است که بعد از انقلاب به صورت انحصاری در بین روستائیان و عشایر سراسر کشور در پنج رشته فوتبال، والیبال و طناب کشی (تیمی) و دوومیدانی، چوب کشی و هفت سنگ مهارتی (انفرادی) در بخش زنان و مردان با حمایت دولت برگزار می‌شود.

وی افزود: با برگزاری این جام ورزش خیزترین روستا شناسایی و از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد تجلیل قرار می‌گیرد و همچنین طبق قول وزیر ورزش و جوانان روستا‌هایی که در هر رشته ورزشی جایگاه نخست را کسب کنند، امکانات ورزشی در آن روستا تقویت می‌شود تا روستا‌ها برای دوره‌های بعد مشارکت بهتری در جام خوشه‌چین داشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار