فرماندار ریگان گفت: طی دو روز وزش طوفان شدید در شهرستان ریگان ۶۵ نفر راهی مراکز درمانی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری ، فرماندار ریگان با بیان اینکه طی دو روز وزش طوفان شدید در شهرستان ریگان ۶۵ نفر راهی مراکز درمانی شده اند،گفت: شدت وزش طوفان شن که از دیروز در شهرستان آغاز شده است همچنان در این شهرستان ادامه دارد که این امر مشکلاتی را برای اهالی شهرستان ریگان به وجود آورده است.

او افزود:گرد وغبار شدید به همراه طوفان شن راه ارتباطی ۳۲ روستای ریگان را مسدود نموده است که تلاش راهداران جهت بازگشایی این محور‌ها ادامه دارد.

فرماندار ریگان عنوان کرد : طوفان شدید به همراه گرد وغبار اهالی ۱۵۰ روستای ریگان را که در محاصره گرد وغبار وطوفان قرار دارند را خانه نشین نموده است.

باقری با اشاره به اینکه طرح‌های منابع طبیعی جهت کاهش طوفان در این شهرستان تعطیل شده است، بیان داشت: مالچ پاشی که دو سال قبل در این شهرستان آغاز شده بود، به مدت یک سال است که این طرح در ریگان تعطیل شده است .

او اظهار کرد: نیرو‌های امدادی ۲۱ خودروی گرفتار در طوفان شدید شن را امداد رسانی و در شهر ریگان اسکان دادند.

فرماندار ریگان وضعیت شهرستان را بحرانی اعلام نمود و بیان داشت: نیرو‌های امدادی جهت امداد رسانی به روستا‌های گرفتار در طوفان به منطقه اعزام شدند.

باقری تصریح کرد:در صورتی که پروژه ها و طرح‌های ملی در زمینه مهار گرد وغبار در شهرستان ریگان انجام نشود این شهرستان در زیر شن‌های روان مدفون خواهد شد.

او خواستار حمایت جدی مسئولین از شهرستان ریگان شد وبیان داشت: طرح‌های ملی وبین المللی در این شهرستان احیا شوند .

تا کنون گرد وغبار ۱۶ روستا را در ریگان خالی از سکنه و ۱۵۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: آلودگی هوا ، طوفان شن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار