فعال اصلاح طلب گفت: آنها که مجلس را هدف می‌دانند تا به منافع خود برسند، هیچ اِبایی ندارند که از هر وسیله‌ای برای رفتن به آن استفاده کنند.

افرادی که مجلس را هدف می‌دانند از هیچ راهی ابا ندارندقربانعلی قائمی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه جریان اصلاحات در قِبال دریافت هزینه، نام برخی از افراد را در لیست خود قرار می‌دهد،گفت: آنهایی که مجلس را برای خود یک هدف می‌دانند تا بتوانند منافع خود برسند، قطعا هیچ ترسی ندارند که از هر وسیله و شیوه ای برای رفتن به مجلس استفاده کنند و قطعا اِبایی هم ندارند که در این راه هزینه کرده و حتی از اعتبار و ارتباطات دیگران استفاده کنند.

او ادامه داد: در مقابل، اما افرادی که به دنبال خدمت بوده و بخواهند خود را به مردم معرفی کنند تا مردم آنها را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند و نماینده  واقعی مردم باشند حتی از این شائبه هم که عنوان شد پرهیز کرده و اصلا وارد این بحث ها نخواهند شد.


بیشتر بخوانید: جریان اصلاح طلب و اصولگرا، شاخص‌های سختی برای تعیین لیست‌های خود دارند 


قائمی افزود: اما اینکه چه کسی گفته که افرادی در راه گرفتن تاییدیه و یا ورود به لیست‌های انتخاباتی هزینه می‌کنند موضوعاتی است که باید کسانی که این را ادعا می کنند مستندات خود را ارائه دهند و کسانی هم که قطعا در این راه وجهه شان دچار مشکل شده باشد قطعا باید از اعتبار و جایگاه آن سازمان دفاع کنند.

فعال اصلاح طلب درباره افرادی که پس از ورود به مجلس فراکسیون خود را تغییر می‌دهند، گفت: بحث فعالیت‌های انتخاباتی  مخصوصا در کلان شهرهایی که شناخت مردم نسبت به  افراد کم است باید بصورت سازمانی و تشکل انجام شود تا گروه‌هایی که بصورت حزبی کار می‌کنند افراد را در طول سالیان دراز شناخته باشند و بر اساس شناخت، افراد را به مردم معرفی کرده و مسئولیت عملکرد این افراد را هم پذیرفته و در قبال عملکردشان پاسخگو باشند.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ادامه داد: اما چون احزاب در کشور ما یا حضور پررنگ ندارند یا اگر حضور هم دارند در حد و اندازه یک حزب واقعی عمل نمی‌کنند، در نتیجه صرفا در زمان انتخابات بصورت یک حامی عمل کرده و زمانی که افراد مورد نظر آنها وارد مجلس یا دیگر نهادهای مورد نظرمی‌شوند فقط تا درب ورودی این جایگاه‌ها نماینده آنها هستند و بعد از ورود به این جایگاه خود را مبرا از کار حزبی و مستقل از تشکیلات می‌دانند؛ موضوعی که استثنا هم نداشته و هم  در حوزه مجلس، شورا و حتی ریاست جمهوری هم به این صورت است.

او خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما روسای جمهور همیشه افتخارشان این بوده که حزبی نیستند، در حالی که این  بدترین جمله درباره کارکرد حزبی در یک نظام پارلمانی است که قانون اساسی ما نیز آن را پذیرفته است.

قائمی تاکید کرد: البته این به معنای باند بازی نیست و  من اسم مجموعه ای را که در کنار هم متشکل شده و بخواهند بر اساس اعتقادات مشترک و انگیزه های مشترک بخواهند فعالیت کنند را باند نمی‌گذارم، مگر اینکه از هر روشی بخواهند به اهداف خود برسند که این ناپسند است و هیچ اخلاق سیاسی آن را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار