کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: عصر امروز سامانه بارش برف و باران، مناطق مختلف استان به ویژه نیمه شمالی و غربی آن را فرا می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود سامانه بارشی به استان، از عصر امروز شاهد بارش برف و باران در مناطق مختلف استان، به ویژه نیمه شمالی و غربی آن خواهیم بود.
 
او ادامه داد: بارش‌ها تا صبح روز دوشنبه همین هفته ادامه دارد که در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: به دنبال فعالیت این سیستم بارشی، افزایش ابرناکی، افزایش شدت وزش باد، کاهش دما، مه‌گرفتگی، احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

اثمری با اشاره به کاهش دمای هوا از فردا در خراسان رضوی، افزود: تربت حیدریه با کمینه دمای هوای پنج درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۱۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

ورود این سامانه احتمال بروز خسارت ناشی از وزش باد شدید، آبگرفتگی در نواحی مستعد استان "در شهرستان‌ها و توابع سرخس، کلات نادر، فریمان و تربت حیدریه همچنین غرب درگز، شمال تربت جام و نواحی شرقی مشهد"، کولاک برف، کاهش دما، لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل استان را دارد.

به شهروندان توصیه می شود  تمهیدات لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی را مورد نظر قرار دهند، از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند،  حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و به ارتفاعات و مناطق کوهستانی "بویژه عملیات کوهنوردی" صعود نکنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.