حمید خاتم، فعال بحرینی در پی شکنجه، سخت‌گیری‌ها و محرومیت از درمان در زندان‌های رژیم آل خلیفه به سرطان مبتلا شده و چندی بعد از آزادی به شهادت رسید.

حمید خاتم، فعال بحرینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حمید خاتم، فعال بحرینی که در پی شکنجه، سخت‌گیری‌ها و محرومیت از درمان در زندان‌های رژیم آل خلیفه در بحرین به سرطان مبتلا شد، بعد از آزادی پس از چند سال تحمل بیماری امشب به شهادت رسید.

حمید خاتم در حالیکه با صحت و سلامتی کامل بازداشت شد، در پی شکنجه، سخت گیری‌ها و محرومیت از درمان در زندان مبتلا به سرطان شد.

خاتم در زندان از درد‌های شدید رنج می‌برد، اما به اعراض بیماری وی بی اعتنایی شده و پس از خروج از زندان، سرطان وی کشف و از درجه ۴ (فوق پیشرفته) اعلام شد.

همایش حقوق بشر بحرین پیامی توییتری در این باره نوشت: «حمید خاتم به علت انتشار یادداشتی در توئیتر به توهین به پادشاه بحرین متهم و پس از محاکمه نمایشی به حبس محکوم شد. شرایط نامناسب بهداشتی و کوتاهی در درمان موجب شد حمید خاتم در زندان رژیم آل خلیفه به سرطان معده مبتلا شود. وی یک سال پس از بازداشت آزاد شد، ولی به علت پیشرفته بودن سرطان، درمان نتیجه بخش نبود و این جوان بحرینی روز جمعه به شهادت رسید.»

شهید حمید خاتم که به دفاع از آرمان‌های ملت بحرین معروف بود، یکی از شواهد محرومیت زندانیان از درمان در زندان‌های رژیم آل خلیفه است.

پیکر این شهید مظلوم فردا صبح (شنبه) در بحرین تشییع خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق بشر ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار