همرزم و مشاور حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی بیش از ۷۰ بار مجروح شد و جانباز ۷۰ درصد بود.

حاج قاسم سلیمانی بیش از ۷۰ بار مجروح شدسرهنگ عبدالرضا مرادی همرزم و مشاور حاج قاسم سلیمانی در پانزدهمین آیین یادواره ۱۸ شهید گهرت، برفه، عبدل آباد و ده زین الدین شهربابک و همچنین مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به استقبال خوب از این یادواره اشاره کرد و بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست و حاج قاسم سلیمانی طبق همین سفارش اولین یادواره شهدای کرمان و سیستان و بلوچستان را برگزار کرد.

او تاکید کرد: حضرت فاطمه (س) بهترین انسان ساز تاریخ است حضرت زینب (س)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) در دامان این بانوی بزرگ اسلام پرورش یافتند.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه حداقل گرامیداشتن یاد شهدا انقلاب درونی آدمی است، افزود: با برگزاری چنین یادواره‌هایی اردات و دوستی خود را به شهدا نمایان می‌کنیم و به این طریق می‌گوییم که راهتان را ادامه می‌دهیم.

او با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی بیش از ۷۰ بار مجروح شد و جانباز ۷۰ درصد بود، گفت: در عملیات‌ها لشکر ثارالله خط شکن نمونه‌ای بود که با درایت و هوشیاری سردار سلیمانی کار می‌کرد.

سرهنگ مرادی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی شخصیت ویژه‌ای داشت به طوری که مقام معظم رهبری در ابتدا ایشان را تحسین می‌کردند و طبق گفته خودشان اکنون به حاج قاسم تعظیم می‌کنند.

او بزرگترین حسن حاج قاسم سلیمانی را محترم شمردن همه مردم دانست و عنوان کرد: حاج قاسم مهر دنیا را در دل نداشت و بعد از جنگ در جنوب شرق کشور با اشرار به مقابله پرداخت تا امنیت برقرار شود.

همرزم شهید سلیمانی بیان داشت: او همیشه با وضو بود و به نماز اول وقت اهمیت زیادی می‌داد.

او با بیان اینکه سردار حسین پورجعفری صندوق اسرار سپهبد سلیمانی بود و شخصیت والایی داشت، گفت: امنیتی که ما اکنون از آن بهره مندیم حاصل رنج‌های زیاد و دلاوری‌هایی که حاج قاسم سلیمانی و امثال ایشان از سر گذرانده اند است.

سرهنگ مرادی به وصیت حاج قاسم سلیمانی مبنی بر محل خاکسپاری خود اشاره کرد و بیان داشت: در لشکر تعدادی از زرمندگان مثل شهیدان مغفوری و حسین یوسف الهی جزو آنان بودند.

او از شخصیت عرفانی شهید یوسف الهی یاد کرد و اظهار داشت: او فرمانده اطلاعات لشکر بود و در هر عملیاتی بیش از نیروی جسمانی و انسانی به دعا، نیایش، ارتباط با خدا و ائمه اعتقاد داشت.

سرهنگ مرادی گفت: حسین یوسف الهی قبل از عملیات بدر و با ارتباط مخصوصی که با روح شهدا داشت، خود را بیش از پیش به حاج قاسم سلیمانی شناساند تا جایی که ایشان ارادت ویژه‌ای به شهید یوسف الهی پیدا کرد و تا زمانی که به شهادت رسید با حاج قاسم سلیمانی همراه بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.