باحضور معاون محترم وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز شهری شهرستان فاریاب افتتاح شد.

بهره برداری از‍ اولین پروژه دهه فجر در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهبازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به منطقه جنوب استان کرمان ضمن بازدید از پروژه‌های جنگلکاری سنواتی تل‌سیاه و نهالکاری و بیابانزدایی کوگوئیه شهرستان جیرفت با حضور در شهرستان فاریاب، پخش سیلاب را افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش در حاشیه این مراسم رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۹۹ پروژه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های سراسر کشور با اعتبار ۵۲۲ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز اظهار داشت: پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیزشهری فاریاب که شامل عملیات پخش سیلاب خاکی به حجم ۲۴۵ هزار متر مکعب با سرریز سنگی ملاتی به حجم ۷ هزار مترمکعب افتتاح شد.

احمدی افزود: در بالا دست عملیات پخش سیلاب عملیات هلالی آبگیر به حجم ۵۵۰ هکتار و در پایین دست ۵۰ هکتار جنگلکاری با نهال نیز اجرا شده است.

او گفت: اعتبار مصوب این پروژه ۸ میلیارد تومان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ و ۹۸ می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: هدف از اجرای این پروژه‌ها کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات، تثبیت خاک، آبدهی چاه‌ها و قنوات می‌باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار