معاون دادستان شهرستان یزد از رفع تصرف هفت هکتار از اراضی ملی شهرستان یزد که برای ساخت یک واحد آموزشی واگذار شده بود، خبرداد.

پرونده بلاتکلیف احداث یک ساختمان آموزشی پس از ۱۱ ساله بسته شدبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، جعفری معاون دادستان شهرستان یزد با اشاره به واگذاری یک قطعه زمین به موسسه‌ای برای احداث ساختمان آموزشی، گفت: با توجه به اینکه علی الرغم گذشت ۱۱ سال از واگذاری این زمین به این موسسه آموزشی اقدامی برای ساخت و ساز انجام نداده اند، این موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی یزد مطرح شد و مقرر گردید، این زمین رفع تصرف گردد.

جعفری مساحت این قطعه زمین را هفت هکتار عنوان کرد و گفت: این موسسه حتی سعی در الحاق بلوار جنب زمین به زمین‌های تحت نظر خود کرده بود، که با آن‌ها بر خورد شد.

یادگاری مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد نیز به کسانی که به ان‌ها زمین واگذار شده، اما زمین‌ها را بلاتکیف رها کرده اند هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه واگذاری زمین به افراد به صورت نقد و اقساط است انتظار می‌رود افراد در فاصله زمانی مشخص نسبت به تهیه پروانه ساخت و بهره برداری از ساختمان و طرح مورد نظر مبادرت ورزند در غیر اینصورت با آن‌ها مطابق قانون برخورد می‌شود.

خلیلی سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی نیز با اشاره به رصد شبانه روزی اراضی ملی، اظهارداشت: در ده ماهه نخست امسال ۲۲۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان یزد رفع تصرف شد که حدود ۳۶ هکتار از این اراضی در قالب اجرای رای و ۷۶ هکتار آن نیز آزاد سازی انجام شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.