رئیس کل دادگستری فارس از آزادی بیش از ٧ هزار زندانی در یکسال اخیر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که تحت عنوان یادواره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری استان از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ٧ هزار زندانی به ویژه محکومین مالی و مهریه آزاد شده‌اند و هم‌اینک بسیاری از شهرهای فارس فاقد محکومین مهریه است.

او افزود:  شهید سلیمانی آیینه اشکار و شاهد روشنی است که وجود و شهادتش منشا خیر و برکت برای جامعه بشری است.

موسوی با بیان اینکه در عصر تحول قوه قضاییه قرار داریم و حوهره و درون مایه این قوه بر مبنای قران و تعالیم اهل بیت(ع) قرار داده گرفته است، افزود: امروز در گام دوم انقلاب نه تنها عدم مبارزه با فساد که حفظ کرامت و احیای ارزش های انسانی در اولویت قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد که احیای حقوق عامه و احیای کرامت انسانی در این دوره از مدیریت قوه قضاییه موجب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی شده است.

موسوی همچنین بیان کرد: دادگستری فارس از دوران تحول قوه قضاییه عقب نمانده و در چهار محور این برنامه تحولی را تعریف کرده که از جمله آنها ملاقات‌های مردمی، دید و بازدید از اماکن مقدس، مقابله بی امان با مفسدین اقتصادی و کاهش اطاله دادرسی در راستای افزایش سرمایه‌های عمومی است.

او همچنین تعداد پرونده‌هایی که بیش از دو سال از تشکیل آنها در دادگستری استان می‌گذرد را تنها ١٨٣ فقره عنوان کرد که دو مورد آن مربوط به کلانشهر شیراز است.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر این نکته که تکریم ارباب رجوع در دادگستری استان نهادینه شده است، راه حل برون رفت از مشکلات را اشاعه فرهنگ جهاد و مقاومت که همان فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است، دانست و گفت: قوه قضاییه به مدد همین فرهنگ در زمینه کاهش اطاله دادگستری، تربیت نیروی انسانی متدین و پاسداشت انقلاب موفق بوده است.

هفتمین دوره مسابقات سراسری قوه قضائیه که از چهارشنبه نهم بهمن به میزبانی شیراز آغاز به کار کرده بود، پنجشنبه دهم بهمن در این شهر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.