معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در پاسخ به استعلام رئیس جمهور مبنی بر کاندیدا‌های ریاست جمعیت هلال احمر بررسی‌های خود را اعلام کردیم.

اعلام نتیجه نهایی بررسی‌ها درباره کاندیداهای ریاست جدید هلال احمر به رئیس جمهورلعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نتیجه آخرین جلسه کارگروه دولت برای تجمعات قانونی مردم اظهار کرد: اواخر سال ۹۷ دولت ۱۲ محل را برای تجمعات در تهران مشخص کرد، همچنین در شهرستان‌ها تکلیف شد مراجع مربوط با توجه به حسب جمعیت محل‌هایی را برای تجمعات مشخص کنند؛ به این ترتیب یک محل در شهر‌های کم جمعیت در نظر گرفته شد.


بیشتر بخوانید: کاندیداهای ریاست هلال احمر را بیشتر بشناسید/ انتخاب‌های سیاسی روحانی برای رسیدن به صلح


جنیدی افزود: دیوان عدالت اداری تصویب نامه مربوط به تشکیل محلی برای تجمعات قانونی را به دلیل ۲ ایراد ابطال کرد. ما نیز در چارچوب ماده ۹۱ آیین دادرسی دیوان عدالت به این موضوع اعتراض کردیم و منتظر هستیم رئیس دیوان به اعتراض ما رسیدگی کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: دیوان عدالت اداری تأکید کرده بود که قانون اساسی محدودیتی برای تجمعات نگذاشته است، در صورتی که هدف دولت محدود کردن محل تجمعات و نیز محدود کردن قانون نبوده است.

او بیان کرد: دولت با توجه به امنیت و ترافیک محل‌هایی را برای تجمعات درنظر گرفت که امنیت مردم در آن محل تأمین شود، هدف دولت محدود کردن اجرای قانون اساسی نیست.

جنیدی درباره فرایند حقوقی استعفای رئیس هلال احمر تصریح کرد: با بررسی‌های دقیقی که انجام گرفت و تشریح ۱۰ استدلال توضیح دادیم که انتخابات شورای عالی جمعیت هلال احمر فرایند‌های قانونی را دنبال نکرده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور به موجب قوانین، رئیس جمعیت هلال احمر را تأیید و به شورای عالی هلال احمر پیشنهاد می‌کند ما در پاسخ به استعلام رئیس جمهور مبنی بر کاندیدا‌های ریاست جمعیت هلال احمر بررسی‌های خود را اعلام کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار