جدیدترین خودرو شرکت آلپاین در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد

شرکت آلپاین با به نمایش گذاشتن جدیدترین خودرو شاسی‌بلند خود توجه علاقه‌مندان مسابقات رالی را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین شایعات منتشر شده درباره خودرو شاسی‌بلند شرکت آلپاین به اوایل سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد. اما این بار دیگر شایعه‌ای وجود ندارد چرا که شرکت آلپاین خودرویی با نام A110 SportX را به طور رسمی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در فرانسه به نمایش گذاشت. اتومبیل این شرکت از یک طراحی پیش‌تر دیده شده برخوردار است. ایده طراحی خودروی A110 برگرفته از اتومبیل مسابقات رالی با همین نام است که در سال ۱۹۷۳ در مسابقات رالی مونت کارلو موفق به کسب مقام اول شد. خودروی جدید شرکت آلپاین از همه نظر مشابه به رقیب خود یعنی Porsche Cayman است. این اتومبیل همچنین از قابلیت‌های متفاوتی برخوردار است که در اکثر خودروها، اما نه شاسی‌بلندها، وجود دارد. برای مثال سیستم ترمز خودرو به نحوی اصلاح شده است که تا ۲.۴ اینچ خط ترمز ایجاد شده بر روی زمین کاهش دهد. در قسمت بدنه وگلگیر می‌توان به این نکته اشاره کرد که شرکت آلپاین تلاش کرده با افزایش ۳.۱ اینچی ارتفاع اطراف چرخ، طراحی ظاهری خودرو را بهتر کند. گفتنی است که برخی منتقدین باور دارند خودروی جدید این شرکت بیش از اندازه با نمونه اصلی A110 شباهت دارد.

جدیدترین خودرو شرکت آلپاین در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد

شاسی‌بلند ساده

تغییرات زیادی در این خودرو به غیر از محل قرار دادن چوب‌های اسکی و سیستم ترمز جدید وجود ندارد. بر خلاف انتظار علاقه‌مندان خودرو‌های مسابقات رالی این اتومبیل شاسی‌بلند از سیستم رانش تمام چرخ‌ها پیروی نمی‌کند و متکی بر رانش دو چرخ عقب است. همانند تمامی خودرو‌های اسپرت شرکت آلپاین A110 نیز از گیربکس هفت دنده‌ای دو کلاج برخوردار است که توسط شرکت Getrag تولید و در اختیار آلپاین قرار داده شده است.

جدیدترین خودرو شرکت آلپاین در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد

موتور این خودرو یک توربوشارژ ۱.۸ لیتری با ۲۴۸ اسب بخار است که گشتاور آن به ۳۲۰ نیوتن بر متر می‌رسد. گفتنی است که این خودرو در کمتر از چهار و نیم ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قابلیت دستیابی به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. این خودرو در حال حاضر در کنار اتومبیل‌هایی مانند A210، A110، ۱۳۰۰ و A110 S در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پاریس به نمایش گذاشته شده است.

جدیدترین خودرو شرکت آلپاین در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد


بیشتر بخوانید: قرارگیری دوج Viper 2006 در فهرست سریع‌ترین خودروهای جهان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار